1076
آخرین خبرها
گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد

فهرست

خبرهای استانی

به گزارش ایاگنا عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر افزود: هرچند اقدام های خوبی در بخش آب و خاک و بهره گیری از سیستم های نوین آبیاری انجام شده است ولی باید بیشتر در این بخش تلاش کرد.

وی اظهارکرد: دربخش آب و خاک و تغییر شیوه های آبیاری سازمان جهاد کشاورزی باید با برنامه عملیاتی گسترده و با ریسک بالا وارد عمل شود.
گراوند، بر استفاده از کنتورهای هوشمند برای مدیریت هرچه بهتر منابع آب موجود در استان تاکید کرد.
وی با اشاره به فراهم بودن زمینه بهره گیری از صندوق توسعه ملی گفت: فراهم بودن چنین شرایطی همیشگی نیست و باید از این فرصت به نحو مطلوب برای پیشرفت کاری پروژه ها بهره برد.
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه امروز هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در بخش استفاده از سیستم های نوین آبیاری وجود ندارد گفت: برای استفاده از این فرصت پیش آمده و مدیریت منابع آبی موجود باید تلاش بیشتری کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: آنچه امروز بیش از همه چیز به آن نیاز داریم آموزش بهره برداران است که با فراگیری آموزش های به روز می توان از منابع موجود و در دسترس استفاده بیشتری کرد.
استاندار بوشهر، بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی خرما و آبزیان به عنوان مهمترین محصولات کشاورزی استان تاکید کرد.
وی گفت: همچنین توجه به بازارصادرات محصول با همکاری تشکل های غیر دولتی و همکاری و نظارت اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی برای ارسال محصول با کیفیت در این شرایط ضروری است.
گراوند با اشاره به ضرورت داشتن نگاه صادراتی در تولیدات اظهار کرد: نباید به دلیل نبود نظارت کافی با ارسال محصول بی کیفیت و فاقد استاندارد بازار صادرات در کشورهای دیگر را از دست داد.
استاندار بوشهر همچنین بر ضرورت رعایت الگوی کشت و تجدید نظر در کشت محصولاتی که آب بیشتری نیاز دارند تاکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت پرداختن به عمران روستایی گفت: تعدد مراکز تصمیم گیری، منابع و نبود نظارت بر توزیع اعتبارات از جمله مشکلات موجود در عمران روستایی است.
گراوند اظهار کرد: توزیع متمرکز اعتبارات در روستاها نباید به معنی نبود نظارت بر اعتبارات معنی شود.
وی تاکید کرد: اجرای پروژه های مختلف درشهرستانها باید با هماهنگی فرمانداران باشد.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: یکی از مشکلات در توسعه روستایی تعدد مراکز برنامه ریز، تصمیم ساز و تصمیم گیرنده است.
محمد حسن باستی افزود: سالانه 50 تا 80 درصد اعتبارات بودجه سالانه استان بوشهر در مناطق روستایی هزینه می شود.
وی اضافه کرد: افزون براین اعتباراتی از شهرداری ها و دهیاریهای کشور، حوزه معاونت توسعه روستایی و قرارگاه خاتم الانبیاء نیز به صورت مستقیم به روستاها تزریق می شود ولی بازهم مشکلات روستاها همچنان وجود دارد.
باستی اظهار کرد: این اعتبارات به صورت جزیره ای در روستاها هزینه می شود که اگر با برنامه ریزی انجام شود بسیاری از مشکلات موجود در این مناطق برطرف می شود.
معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: در زمان حاضر 30 درصد جمعیت استان در 624روستا حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید