1076
آخرین خبرها
کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد فروش گوشت ۹۰۰ هزار تومانی با مجوز سازمان حمایت انار شب یلدای امسال ۲.۵ برابر گران‌تر شد کاهش صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی ایران پس از برجام

فهرست

خبرهای استانی

مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور از هدفگذاری اجرای این طرح برای 150 هزار هکتار زمین در برنامه ششم توسعه به شرط تامین منابع ملی و خارجی خبر داد.

به گزارش دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، رضا عظیمی افزود: با تخصیص منابع ملی سالیانه 10 هزار تا 15 هزار هکتار از این اراضی شالیزاری را می توان تجهیز و نوسازی کرد و پیش بینی می کنیم با تامین سرمایه های خارجی این میزان به 30 هزار تا 40 هزار هکتار در سال برسد.

وی اضافه کرد: برای تسریع در اجرای عملیات خاکی همچون تسطیح لیزری، ساخت جاده های دسترسی به قطعات اراضی و احداث شبکه های آبیاری و زهکشی در شالیزارهای شمال کشور به دنبال سرمایه های خارجی هستیم و قصد داریم از محل فاینانس چین حدود 13 هزار میلیارد ریال جذب کنیم.
وی پیش بینی کرد تا اردیبهشت 1397 نزدیک به پنج هزار هکتار از شالیزارهای شمال کشور تجهیز و نوسازی شوند.
عظیمی افزود: امسال برای اجرای این طرح در استان های مازندران، گیلان و گلستان 118 میلیارد ریال از منابع ملی پیش بینی شده است.
مجری طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور سهم استان مازندران از این اعتبار ملی را 50 میلیارد و گلستان را هشت میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: بقیه این اعتبار ملی به استان گیلان تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: اعتبار ملی از نیمه دوم امسال تخصیص می یابد.
عظیمی گفت: در سه سال اخیر از محل اعتبار ملی در 14 هزار و 400 هکتار شالیزار شمال کشور عملیات اجرایی صورت گرفت.
وی حفظ کاربری اراضی کشاورزی، صرفه جویی 25 درصدی در مصرف آب، کاهش سختی کار و اجرای عملیات مکانیزاسیون و افت 20 درصدی ضایعات محصولات را از مزیت های اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای شمال کشور برشمرد.
به گزارش ایرنا، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی هفتم شهریورماه اعلام کرد: طبق برنامه تجهیز و نوسازی ١٠۵ هزار هکتار شالیزار و خشکزار را در دستور کار داریم که دولت ٨۵ درصد یارانه به تسطیح و نوسازی أراضی و پروژه های بزرگ اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید