1076
آخرین خبرها
کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد فروش گوشت ۹۰۰ هزار تومانی با مجوز سازمان حمایت انار شب یلدای امسال ۲.۵ برابر گران‌تر شد کاهش صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی ایران پس از برجام

فهرست

خبرهای استانی

گزارش‌های اخیر حاکی از طغیان جمعیت بالای ملخ‌ های بومی در استان گیلان و مناطق مرزی این استان با استان‌های زنجان و قزوین دارد.

معاونت کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایاگنا با بیان اینکه عملیات مبارزه با این آفت در هفت گروه متشکل گروهای استانی و اعزامی از تهران آغاز شده است، گفت: تا این لحظه عملیات مبازره در سه‌هزار هکتار از اراضی مناطق نامبرده انجام شده است، اما با توجه به رشد سریع جمعیت این آفت پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع و مراتع این مناطق نیاز به اجرای عملیات مبارزه داشته باشند.

یحیی ابطالی افزود: سم و اعتبارات مورد نیاز برای انجام عملیات مبارزه با ملخ بومی در اختیار استان قرار گرفته است و دیگر تمهیدات لازم نیز برای شرایط بحرانی‌تر دیده شده است.

به گفته وی، در حال حاضر تعداد این آفت در هر مترمربع از مزارع و مراتع استان گیلان به ۳۰ تا ۵۰ عدد رسیده که شرایط از حالت عادی خارج و غیرقابل کنترل کرده است.

معاونت کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با تأکید بر اینکه فرصت کنترل و مبارزه با ملخ‌های بومی در استان گیلان بسیار محدود است، بیان کرد: باید قبل از بالدار شدن این آفت، جمعیت آن سریع کنترل شود، در غیر این صورت امکان هجوم آنها به سایر استان‌ها وجود دارد؛ به همین دلیل ستاد بحران نیز به این موضوع ورود پیدا کرده و درحال کمک‌رسانی برای کنترل اوضاع است.

ابطالی با بیان اینکه فعلاً شرایط در استان‌های جنوب شرقی کشور عادی است، ادامه داد: به‌دلیل بارندگی‌های خوبی که در این استان‌ها اتفاق افتاده است، شرایط برای ظهور و طغیان ملخ‌های بومی و آسیای وجود دارد و همچنین این مناطق توسط هجوم ملخ‌های مهاجر نیز تهدید می‌شوند، اما تاکنون گزارشی از کلونی‌های غیرعادی از این ملخ‌ها دریافت نشده است و به‌نظر می‌رسد این مناطق فعلاً در امان باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای نخستین‌بار کشور مورد هجوم ملخ‌های آسیایی قرار گرفت، تأکید کرد: این هجوم که در استان سیستان و بلوچستان و در نواحی رودخانه هیرمند اتفاق افتاد در کمترین زمان و در عملیاتی به وسعت شش‌هزار هکتار از اراضی زراعی این منطقه کنترل شد، اما پایش و ردیابی این نوع از ملخ‌ها در این منطقه ادامه دارد و رزمایشی نیز در این رابطه انجام شده است.

وی در پایان از ورود گروه “SWEC” به تهران از فردا خبر داد و یادآور شد: این گروه که متشکل از کشورهای پاکستان، افغانستان، هند و ایران است به منظور ردیابی و آمادگی برای مبارزه با ملخ‌ های مهاجر (صحرایی) فردا وارد تهران می‌شوند تا با همکاری هم از نتایج منفی هجوم این آفت بر مزارع و مراتع کشورهای منطقه بکاهند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید