1076
آخرین خبرها
گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد

فهرست

خبرهای استانی

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت: در فصل تابستان سه میوه قاچاق وارداتی آواکادوی ترکیه، سیب فرانسه و گلابی چینی در بازار وجود دارد اما حجم و تقاضای آن اندک است.

حسین مهاجران در گفتگو با ایاگنا اظهار کرد: در حال حاضر تنها سه میوه قاچاق در بازار در حجمی اندک مشاهده می‌شود اما متقاضی زیادی در این فصل برای آنها ندارد زیرا وضعیت تولیدات داخلی در این مقطع زمانی مناسب است.

وی افزود: میوه فروشانی نیز که میوه‌های  وارداتی (قاچاق) را برای فروش در مغازه خود خریداری کرده‌اند  به طور معمول به فروش نرسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم میوه‌های قاچاق  در میادین مرکزی میوه تره بار 16 هزار تومان تا 17 هزار تومان به فروش می‌رسد که با در نظر گرفتن سود خرده فروشی قیمت آنها بیشتر نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: سیب گلاب داخلی نوبر در حجم  فراوانی به بازار آمده و به‌زودی زودی گلابی داخلی نیز به بازار می‌آید و تقاضایی برای کالاهای مشابه خارجی و قاچاق  را به حداقل می رساند.

مهاجران گفت: در حال حاضر 3 محصول آواکادوی ترکیه، سیب فرانسه و گلابی چینی در بازار ایران وجود دارد اما باید توجه داشت که حجم آنها در بازار کم است و میوه‌های های خارجی دیگری نیز که ممکن است به صورت معدود در فروشگاه مشاهده شود از گذشته باقی مانده است.

ورود میوه‌های لوکس به جنوب شهر

به گزارش ایاگنا میوه‌های های وارداتی، در فواصل زمانی که میوه‌های داخلی هنوز به بازار نیامده اند  به سرعت در بازار مصرف مشاهده می‌شود و به نرخ های گزافی نیز به فروش می‌رسد.

سیب سبز فرانسه وارداتی یا همان قاچاق در حال حاضر در مغازه‌های  سطح شهر تهران درحالی به فروش می‌رسد که برخلاف  روال معمول، دیگر محدود به فروشگاه‌های بالای شهر نیست بلکه این محصولات در نقاط جنوبی شهر تهران که قدرت خرید مردم کمتر است و شاید در گذشته فرهنگ مصرف میوه‌های  لوکس در این مناطق نهادینه نشده بود مشاهده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید