1076
آخرین خبرها
کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد فروش گوشت ۹۰۰ هزار تومانی با مجوز سازمان حمایت انار شب یلدای امسال ۲.۵ برابر گران‌تر شد کاهش صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی ایران پس از برجام

فهرست

خبرهای استانی

به گزارش خبرنگار کشاورزی ایاگنا، محمود حجتی ظهر امروز در دیدار با فیل‌هوگان کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا از آمادگی ایران برای حذف موانع تعرفه‌ای و تجاری و همچنین یکسان‌سازی ضوابط تجاری از جمله استانداردها برای صادرات به اروپا اشاره کرد و گفت: استقبال اروپا از محصولات صادراتی ایران مایه خرسندی ما است اما مسائلی در مورد استانداردهای پسته اعلام شد و ما قبول داریم که در این زمینه مشکلاتی وجود دارد اما این را هم باید گفت که طی یک دهه گذشته تغییرات خوبی در این عرصه اتفاق افتاده و هر سال محصولات برگشتی ما کمتر شده و امیدواریم در آینده نزدیک آن را به صفر برسانیم.

وی، گفت: ایران متأسفانه برای همکاری‌های بانکی با اروپا با یکسری مشکلات مواجه است و دستگاه‌های دولتی و تجار ما از همکاری با اروپا در این زمینه رنج می‌برند.

حجتی همچنین در مورد پرورش گوشت شترمرغ و صادرات آن به اروپا، گفت: ما تنها چند دهه است که در حوزه پرورش شترمرغ فعالیت می‌کنیم اما در دنیا دومین کشوری هستیم که بیشترین جمعیت شترمرغ را دارد و با توجه به سازگاری اقلیمی با ایران روز به روز درآمد ما از محل پرورش شترمرغ افزایش می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در مورد پرورش قزل‌آلا در ایران نیز گفت: نخستین تولیدکننده قزل آلای پرورشی در دنیا هستیم و امیدواریم بتوانیم بازار مشترکی در این زمینه تعریف کنیم چرا که هم اکنون برخی از مواد اولیه از جمله تخم چشم‌زده این نوع ماهی را از اروپا وارد می‌کنیم.

وی همچنین در مورد پرورش اسب و صادرات آن به اروپا هم این گونه توضیح داد که نژاد اسب عرب که بیشتر در خوزستان پرورش داده می‌شود همچنین اسب ترکمن، اسب کرد در غرب ایران و اسب‌های خزری که در شمال ایران سرمایه‌گذاری‌هایی برای پرورش آنها انجام شده است و ما می‌توانیم در این حوزه همکاری‌های بیشتری را داشته باشیم. همچنین در حوزه مبادله بذر به ویژه بذرهای اصلاح‌شده برای بهبود توسعه محصولات کشاورزی نیز مایلیم تا همکاری‌های بیشتری را داشته باشیم.

بنا بر تأیید حجتی هم اکنون 94 درصد تولید زعفران دنیا در ایران انجام می‌شود که به دلیل خواص فوق‌العاده این گیاه در درمان بیماری‌ها و تزیین سفره‌ها مورد استقبال جهانی قرار گرفته است و ما آماده هر نوع همکاری در حوزه ثبت، پرورش و برندینگ زعفران با اروپا هستیم.

وی همچنین بهبود وضعیت آبیاری در بخش کشاورزی را یکی دیگر از برنامه‌های ایران دانست و گفت: از آنجایی که ایران در منطقه گرم و خشک قرار گرفته با محدودیت‌های منابع آبی مواجهیم که برنامه 10 ساله‌ای را برای مصرف بهینه آب تعریف کرده‌ایم و هم اکنون بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی ما به آبیاری نوین مجهز شده است.

حجتی همچنین در پاسخ به درخواست طرف اروپایی برای صادرات گوشت تازه به ایران،‌گفت: مشکل جدی در حوزه گوشت نداریم و اگر اروپا بتواند با برزیل در حوزه گوشت رقابت کند قطعا گوشت را از این کشور وارد می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در مورد صادرات لبنیات از اروپا به ایران هم گفت: سفرهای زیادی به اروپا داشتم و شاهد اعتراضات زیادی از سوی دامداران برای فروش محصولاتشان وجود دارد که البته ما مشابه همین امر را در ایران داشته‌ایم که آن را حل کرده‌ایم.

وی به طور ضمنی هم گفت که ایران نیازی به واردات محصولات لبنیات از اروپا ندارد اما در زمینه شیر خشک می‌تواند مذاکراتی را با طرف اروپایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید