1076
آخرین خبرها
بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی

فهرست

خبرهای استانی

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و با هدف شفافیت در بازار، ممانعت از عرضه کالای قاچاق و تقلبی، استفاده از شناسه کالا و کدرهگیری و الصاق برچسب اصالت برای برنج‌های وارداتی از ابتدای آذر اجباری شد.

مسیح کشاورز در گفتگو با ایاگنا اظهار کرد: بر اساس تصمیم  شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و با هدف شفافیت در بازار، ممانعت از عرضه کالای قاچاق و تقلبی، ایجاد نظام پاسخگویی و رعایت حقوق مصرف کنندگان اتخاذ شده‌است.

وی با بیان اینکه این تصمیم در راستای مصوبه مجلس شورای اسلامی برای ارتقاء سطح کیفی، بهداشتی و سلامت تمامی محصولات سلامت محور اتخاذ شده‌است، تصریح‌‌کرد: براساس این مصوبه تمامی واردکنندگان برنج موظف هستند، از ابتدای آذرماه جاری و همزمان با بازگشایی ثبت سفارش و واردات برنج، به این مصوبه عمل کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران ادامه داد: براساس این مصوبه برنج‌های وارداتی که فاقد شناسه کالا و برچسب اصالت نباشند از گمرکات کشور ترخیص نشده و اجازه مصرف دریافت نمی‌کنند.

کشاورز با اشاره به اینکه این مصوبه مشمول تمامی واردکنندگان برنج می‌شود، اظهارداشت: در صورتی که واردکنندگان این قانون را رعایت نکنند، واردات آنها جنبه غیرقانونی پیدا کرده و مجرم تلقی می‌شوند و با محصولات واردات شده مانند کالای قاچاق برخورد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه انجمن واردکنندگان برنج ایران و تمامی اعضای آن از این مصوبه استقبال می‌کنند، افزود: این امیدواری وجود دارد که با اجرایی شدن این قانون، واردات غیرقانونی و قاچاق برنج به صفر رسیده و شفافیت در بازار به حداکثر برسد که این مهم خواسته همه تجار و واردکنندگانی است که به صورت قانونی و رسمی فعالیت می‌کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران در ادامه به الزام اجرای این مصوبه از سوی شرکت‌‌های تعاونی‌ مرزنشینان اشاره کرد و توضیح‌ داد: علاوه بر شرکت‌های واردکننده برنج، مرزنشینانی که در قالب شرکت‌های تعاونی اقدام به واردات برنج می‌کنند، نیز از این پس باید نسبت به دریافت شناسه کالا و کد رهگیری و همچنین الصاق برچسب اصالت اقدام کنند.

وی گفت: الزامی شدن اجرای این قانون برای شرکت‌های تعاونی مرزنشینان به این معنی است که برنج‌های وارداتی از مسیر نیز باید چون دیگر برنج‌های وارداتی دارای عنوان تجاری و برند مشخص باشند.

کشاورز ادامه‌‌داد: بنابر الزامات اجرای این مصوبه قانونی، شرکت‌های تعاونی مرزنشینان نیز چون دیگر شرکت‌های واردکننده باید شخصیت و هویت مشخص داشته باشند و هر شرکت با مسؤلیت خود اقدام به واردات برنج کند.

وی اظهارداشت: علاوه بر شناسه کالا، کد رهگیری و برچسب اصالت، شرکت‌های تعاونی مرزنشینانی باید روی بسته‌بندی برنج‌های خود جمله “با استفاده از تسهیلات تعاونی‌های مرزنشینان را نیز قید کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران تأکیدکرد: اگرچه افزایش قوانین و مقررات ناظر بر واردات برنج، موجب سخت‌تر و شاید طولانی‌تر شدن مسیر و زمان واردات شود، اما موجب افزایش کیفیت، بهداشت و سلامت برنج‌های وارداتی می‌شود، که خواسته تمامی فعالان قانونی و رسمی بازار است.

وی گفت: انجمن واردکنندگان برنج ایران به عنوان تنها تشکل فعال در این حوزه تمام توان خود را برای همراهی با نهادهای مسؤل و مجری این قانون به کار خواهد گرفت تا این مصوبه با زمان کمتر و دقت بالاتر اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید