1076
آخرین خبرها
کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد فروش گوشت ۹۰۰ هزار تومانی با مجوز سازمان حمایت انار شب یلدای امسال ۲.۵ برابر گران‌تر شد کاهش صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی ایران پس از برجام

فهرست

خبرهای استانی

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور با اشاره به روند رو به رشد پوشش بیمه ای کشاورزی؛ گفت: هم اکنون حدود دو میلیون بیمه‌گذار در سطح کشور زیر پوشش بیمه کشاورزی هستند.

به گزارشایاگنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمدابراهیم حسن نژاد در حاشیه بازدید از عرصه‌های کشاورزی رودان هرمزگان افزود: بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار محصولات زراعی، ۵۲۰ هزار هکتار محصولات باغی، بیش از ۱۴ میلیون واحد دامی و حدود ۷۰۰ میلیون قطعه طیور؛ زیر پوشش بیمه صندوق بیمه کشاورزی کشور قرار دارد.
وی با بیان اینکه بیمه کشاورزی کشور در زمینه توسعه کمی؛ از رشد خوب و قابل قبولی برخوردار است؛ توسعه کیفی بیمه، واقعی کردن غرامت ها و برطرف کردن مشکلات و نارسایی های موجود را از اولویت های کاری این صندوق برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: بیمه کشاورزی در کشور بیمه حمایتی است و بخش قابل توجهی از حق بیمه بعلت ریسک های بالای موجود در بخش کشاورزی از طریق دولت و به شکل یارانه ای تامین و پرداخت می شود.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور سپس اظهار داشت: بطور میانگین بیش از ۷۰ درصد از حق بیمه ها توسط دولت و کمتر از ۳۰ درصد از حق بیمه ها توسط بیمه گذار پرداخت می شود.
حسن نژاد اضافه کرد: در بخش حق بیمه دریافتی از سوی بیمه گذار و کشاورزان؛ مشکلی وجود ندارد و متقاضیان با مراجعه به شرکت های بیمه گر و شعب بانک کشاورزی نسبت به پرداخت حق بیمه و بیمه کردن محصولات کشاورزی و تولیدی خود اقدام می کنند.
وی ادامه داد: در بخش یارانه ای طی دو سال اخیر دولت در زمینه تامین اعتبار با تنگناهایی مواجه شده و روند پرداخت غرامت ها با کندی صورت گرفته است اما وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه به طور جدی پیگیر هستند با تامین اعتبار لازم، پرداخت حق بیمه و پرداخت به موقع غرامت ها؛ اعتماد کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش را جلب کنند.
وی یادآور شد: کشاورزان با مشارکت در ریسک ها و بیمه کردن محصولات خود؛ همراه و همگام با دولت به دنبال به حداقل رساندن میزان خسارت هستند و دولت و صندوق بیمه کشاورزی نیز در این میان در تلاش هستند با پرداخت و جبران بخشی از خسارت؛ بستر و زمینه را برای بازگشت مجدد تولیدکنندگان به چرخه تولید هموار کنند.
این مسئول با اشاره به وجود مشکلات در زمینه تامین اعتبارات و پرداخت خسارت ها طی دو سال اخیر؛ تاخیر در پرداخت غرامت ها را ناشی و متاثر از وضعیت اقتصادی و تنگناهای مالی کشور دانست.
حسن نژاد با بیان اینکه متولیان امر همواره به جد پیگیر هستند تا این نارسایی ها برطرف شود و صندوق بیمه به تعهدات خود در قبال بیمه گذار عمل کند؛ اظهار داشت: صندوق تمام تلاش خود را به کار بسته تا با تامین به موقع اعتبارات و پرداخت خسارت ها؛ اعتماد بیمه گذاران را جلب کند.
وی از پرداخت کامل غرامت به تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سال زراعی ۹۴-۹۳ خبر داد و افزود: خسارت سال زراعی ۹۵-۹۴ نیز در دست بررسی و اقدام است و با تامین اعتبار لازم؛ غرامت بیمه گذاران پرداخت خواهد شد.
حسن نژاد در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۳ فعالیت کشاورزی و بخشی از عوامل تولید زیر پوشش بیمه قرار دارند؛ خاطرنشان کرد: بیمه کشاورزی کشور از لحاظ کمی، توسعه خوب و قابل قبولی داشته است.
وی افزود: تعداد بسیار اندک و انگشت شماری از بیمه های کشاورزی در دنیا وجود دارند که این تعداد محصول را زیر پوشش بیمه قرار داده اند.
حسن نژاد درخصوص آن دسته از محصولات کشاورزی که فاقد بیمه هستند؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمه کشاورزی در کشور بیمه حمایتی است؛ توسعه چتر حمایتی بیمه و زیر پوشش بردن این محصولات نیازمند مقدمات، اقدامات و مصوبات لازم است و با توجه به توسعه کشت های گلخانه ای و محصولات سبزی و صیفی؛ صندوق به دنبال آن است با فراهم آوردن بستر لازم آن دسته از محصولاتی که تاکنون بیمه پذیری و تعرفه آنها ابلاغ نشده نیز مشمول بیمه شوند.
وی درخصوص پایین بودن سقف و میزان غرامت پرداختی صندوق بیمه کشاورزی؛ اظهار داشت: میزان غرامت پرداختی متناسب با حق بیمه است و افزایش تعهد؛ بدون بالا بردن حق بیمه امکانپذیر نیست.
حسن نژاد افزود: اگر قرار است تعهد بالا برود باید حق بیمه نیز افزایش یابد؛ اما از آنجائی که پرداخت این افزایش حق بیمه در برخی مواقع و درخصوص برخی از محصولات از توان کشاورزان خارج است؛ صندوق به منظور عدم افزایش حق بیمه و توان استفاده کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی؛ تعهدات را افزایش نداده است.
این مسئول اظهار داشت: از سوی دیگر صندوق بیمه کشاورزی به دنبال ایجاد و تعریف گزینه برای کشاورزانی که توان بالاتری دارند و خواستار پرداخت خسارت واقعی از سوی بیمه هستند؛ است تا این تولیدکنندگان با دست باز گزینه های بالاتر و مورد نظر را انتخاب و محصولات خود را بیمه کنند و از مزایای بیمه برخوردار شوند.
حسن نژاد افزود: این مهم درخصوص برخی از محصولات انجام شده و صندوق در تلاش است با توسعه این امر؛ بستری را فراهم کند تا کشاورزان با اختیار؛ تعهدات بالاتر را انتخاب و محصولات خود را بیمه کنند.
وی بیمه محصولات کشاورزی را راهکاری مطمئن برای امنیت خاطر کشاورزان برشمرد و از تولیدکنندگان این بخش خواست موضوع بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند.
حسن نژاد اظهار داشت: با توجه به ریسک های بالا در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد از تولیدکنندگان خسارت می بینند که این امر ضرورت و اهمیت بیمه کردن محصولات کشاورزی را دو چندان می کند.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به توسعه کشت گلخانه ای در رودان؛ بیان کرد: بخشی از تولیدات گلخانه ای این شهرستان به محصول فلفل اختصاص دارد و با توجه به درخواست تولیدکنندگان درخصوص زیر پوشش بیمه قرار دادن این محصول؛ صندوق تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا این محصول نیز زیر چتر حمایتی بیمه قرار بگیرد.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی از بازدید اعضای کمیته فنی صندوق بیمه کشاورزی کشور، نمایندگان مجمع صندوق بیمه- (نماینده سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی) از عرصه های کشاورزی و شرکت خدمات بیمه ای نخلستان سبز شهرستان رودان خبر داد.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور؛ بازدید از عرصه های کشاورزی و شرکت های خدمات بیمه ای و بررسی مشکلات شرکت های بیمه ای را از جمله اهداف سفر به استان هرمزگان و شهرستان رودان عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید