1076
آخرین خبرها
کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد فروش گوشت ۹۰۰ هزار تومانی با مجوز سازمان حمایت انار شب یلدای امسال ۲.۵ برابر گران‌تر شد کاهش صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی ایران پس از برجام

فهرست

خبرهای استانی

 معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان این استان در مدت 31 روز یکهزار و 867 تن میگو صید کردند که در مقایسه با سال گذشته 31 درصد افزایش نشان می دهد.

عباس آهنگر مقدم روز شنبه در گفت وگو با ایاگنا فزود: 71 درصد میگوی صید شده ببری سبز و 29 درصد از گونه سفید بوده است.
وی اضافه کرد: براساس مصوبه کمیته صید استان بوشهر صید میگو از پنجم برای قایق ها و از هفتم مرداد ماه امسال برای دیگر شناورهای صیادی در آبهای سرزمینی این استان آغاز شد و تا پایان روز ششم شهریور ماه ادامه داشت.
آهنگر مقدم یادآور شد: در عملیات صید میگوی امسال هشت هزار صیاد با استفاده از 491 فروند قایق و 493 فروند لنج در آبهای استان بوشهر شرکت داشتند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر اظهار کرد: امسال طرح دریابست با ممنوعیت صید برای حفظ ذخایر آبزیان بویژه میگو از شانزدهم تیر آغاز شده بود که پنجم مرداد همزمان با آغاز صید میگو به پایان رسید.
وی یادآور شد: بررسی عوامل افزایش میزان صید میگو در آبهای استان بوشهر توسط مرکز تحقیقات شیلات استان بوشهر در دست اجراست.
آهنگر مقدم با اشاره به فعالیت 28 بندر صیادی در استان بوشهر اضافه کرد: هم اکنون 25 مرکز تخلیه صید میگو در استان بوشهر درنظر گرفته شده است که محصول قایق ها و لنج ها باید در این مراکز تخلیه شود.
وی یادآورشد: پارسال در مدت 40 روز عملیات صید میگو در آبهای استان بوشهر یکهزار و 228 تن میگو برداشت شد.
استان ساحلی بوشهر نقشی مهم، درصید و صیادی دارد طوریکه صیادان سالانه افزون بر61هزار تن انواع آبزی صید و به بازار فروش عرضه می کنند.
12تا 13هزار صیاد در امر صید و صیادی در استان بوشهر فعالیت و با احتساب فروشندگان و صنایع فرآوری آبزیان و خانواده آنان بخش عظیمی از جمعیت این استان از این راه امرار معاش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید