1076
آخرین خبرها
بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی

فهرست

خبرهای استانی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین از آغاز برداشت محصول طالبی از زمین های زیرکشت این محصول در این شهرستان خبر داد.محمدحسین تاجیک گفت: در سال زراعی جاری بیش از 900 هکتار از زمین های دشت ورامین زیر کشت طالبی رفته که این مقدار نسبت به سال زراعی گذشته از افزایش 10 درصدی سطح زیر کشت برخوردار شده است.
وی افزود: سال گذشته سطح زیر کشت محصول طالبی در ورامین 800 هکتار بود که با توجه به بارندگی های مناسب صورت گرفته در ابتدای سال جاری شاهد این افزایش سطح زیر کشت در منطقه هستیم.
تاجیک گفت: عملکرد کشت طالبی در منطقه در هر هکتار 30 تن است که در مقایسه با سال گذشته این رقم افزایش خوبی داشته است.
بنا به اظهار وی طالبی ورامین از محصولات مشهور این منطقه بوده و از کیفیت بسیار بالا برخوردار است و به تمامی مناطق کشور ارسال می گردد.
وی در خصوص کاهش سطح کشت هندوانه در ورامین گفت: با توجه به این که کشت هنداونه به آب زیادی نیاز دارد و بازار مصرف نیز از این محصول کشاورزی اشباع است به کشاورزان توصیه شده تا از کشت این محصول در سطح مزارع خودداری کنند.
مدیرجهاد کشاورزی ورامین از آن دسته از کشاورزانی که در محیط باز نسبت به کشت محصولات زراعی اقدام می کنند خواست تا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی از تسهیلات توسعه و احداث گلخانه با سود 16 درصد و بازپرداخت هفت ساله استفاده کنند.
شهرستان ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی کشاورزی برخوردار است که به دلیل محدودیت های آبی تنها 38 هزار هکتار این اراضی زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید