1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان این که ذبح بره های ماده از چهار سال پیش در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد گفت: تاکنون بارها به وزارت جهاد کشاورزی، ستاد تنظیم بازار و سازمان دامپزشکی منعکس شده ولی تا کنون پاسخ روشنی ارائه نشده است.

به گزارش ایاگنا علی اصغر ملکی با بیان این که  ذبح بره های ماده از چهار سال پیش در کشور آغاز و همچنان این روند ادامه دارد افزود: ذبح بی رویه دام های مولد از جمله مشکلات اساسی حال حاضر بازار گوشت قرمز کشور است.

وی اظهارداشت: موضوع ذبح بره های ماده شیری بارها به وزارت جهاد کشاورزی، ستاد تنظیم بازار، سازمان دامپزشکی و … منعکس ولی تا کنون پاسخ روشنی از سوی متولیان امر در این زمینه ارائه نشده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه ذبح بره های ماده از چهار سال پیش در کشور آغاز و همچنان این روند ادامه دارد، گفت: تداوم این روند لطمات جبران ناپذیری به صنعت دامداری کشور و اقتصاد بازار گوشت قرمز خواهد زد چرا که با کشتار بره ماده ها زاد و ولد دامی روند کاهشی به خود گرفته و بازار با کمبود عرضه دام مواجه می شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان با ارائه راهکارهای مناسب مانع ذبح دام های مولد در سطح کشور شوند، اظهارداشت: کشتار بره ماده ها در اثر عوامل مختلف منجمله وزن پائین، قیمت ارزان، کمی وزن دنبه بره ماده نسبت به بره نر و دیگر موارد صورت می گیرد.

ملکی گفت: بره ماده ها در زمان خرید به ازای هر کیلو یک هزار تا یک هزار و 500 تومان از شیشک ها (بره نر) ارزان تر هستند.

وی افزود: دنبه بره ماده نسبت به بره نر از وزن کمتری برخوردار بوده و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی بیان داشت: بره های ماده در اثر عوامل مورد اشاره با نازلترین قیمت از دامداران خریداری، کشتار و به قیمت گوشت بره نر به مصرف کنندگان عرضه می شود.

وی تصریح کرد: گوشت بره نر در بازار به لحاظ قیمتی از گوشت بره ماده بالاتر است.

ملکی یادآورشد: جدا از موارد مزبور قدرت خرید( گوشت قرمز) بالای مردم در وزن های پائین خود انگیزه ای برای ذبح بیشتر دام های مولد از سوی سودجویان و منفعت طلبان در جامعه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید