1076
آخرین خبرها
کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد فروش گوشت ۹۰۰ هزار تومانی با مجوز سازمان حمایت انار شب یلدای امسال ۲.۵ برابر گران‌تر شد کاهش صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی ایران پس از برجام

فهرست

خبرهای استانی

راه‌اندازی بازار تخصصی بذر و نهال نیازمند ایجاد هسته اولیه برای انجام امور توسط بخش خصوصی است؛ بر همین اساس در جلسه‌ای که با حضور فعالان این حوزه در اتاق البرز تشکیل شد، مقدمات تشکیل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان بذر و نهال فراهم شد.

رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایاگنا با اعلام این خبر گفت: فاز نخست بازار تخصصی بذر و نهال پس از تشکیل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان بذر و نهال به‌صورت فیزیکی راه‌اندازی خواهد شد.

گودرز نجفیان افزود: تشکیل اتحادیه سراسری این امکان را ایجاد می‌کند تا تولیدکنندگان نهاده‌های بذر و نهال، توانایی چانه‌زنی و ورود برنامه‌ریزی‌شده به واردات و صادرات این نهاده‌ها را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پنج نفر به‌عنوان نماینده صنف در حال بررسی شرایط لازم برای تشکیل اتحادیه هستند، عنوان کرد: شکل‌گیری این اتحادیه با الگوبرداری از اتحادیه سراسری بذر فرانسه خواهد بود؛ ضمن اینکه تصمیم بر آن است که فعالان نهاده‌های سم و کود نیز در این اتحادیه حضور داشته باشند.

رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر با تأکید بر لزوم راه‌اندازی بازار تخصصی بذر و نهال ادامه داد: بازار تخصصی بذر و نهال امکان مدیریت عرضه و تقاضای نهاده‌های کشاورزی را تسهیل می‌کند و امکان پاسخگویی سریع به نیاز کشاورز را فراهم می‌سازد.

نجفیان مازاد بذر ذرت را یکی از چالش‌های امروز نهاده بذر کشاورزی برشمرد و تأکید کرد: این اتحادیه می‌تواندبا برنامه‌ریزی برای بازار صادراتی، امکان خارج شدن مازاد نهاده‌های تولیدی را به کشورهای همجوار، به‌خوبی مدیریت و برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت واگذاری امور به بخش خصوصی است، یادآور شد: با تشکیل اتحادیه سراسری و راه‌اندازی بازار، قیمت‌گذاری نهاده‌ها، تعیین قیمت پایه محصولات و تنظیم بازار توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

نجفیان با تأکید بر اینکه محل استقرار این اتحادیه در استان البرز خواهد بود، اضافه کرد: این امر با هدف تمرکززدایی از تهران و با توجه به وجود زیرساخت‌هایی مانند فرودگاه برای واردات و صادرات، استقرار نهاده‌های تحقیقاتی مادر و همچنین وجود گمرک تخصصی در این استان انجام می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: تصمیم‌گیری برای تعیین روز انتخاب و معارفه نخستین هیأت‌مدیره اتحادیه سراسری بذر و نهال، هفته آینده در اتاق البرز مطرح خواهد شد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید