1076
آخرین خبرها
گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد

فهرست

خبرهای استانی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج در اردبیل از تولید ۴۰ تن بذر پرورشی کلاس دو برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش ایاگنا از اردبیل، اسکندر زند با اعلام این خبر در جمع محققان و کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: تاکنون ۱۵۰ مورد از دستاوردهای یافته‌ای و ۳۰ رقم از بذور انواع محصولات کشاورزی به صورت گواهی شده و اصلاح شده هم اکنون در دسترس کشاورزان قرار دارد که عملاً در مسیر تولید مورد استفاده قرار گرفته اند .

وی افزود: در ادامه فعالیت های اصلاحی و تحقیقی بر روی بذور محصولات کشاورزی عملیات تولید انبوه و تجاری سازی ۱۸۰ مورد دیگر از بذر انواع محصولات کشاورزی نیز در دست اقدام است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این رقم به ۲۰۰ مورد نیز برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج با اشاره به مراحل بسیار حساس و مهم تحقیقات کشاورزی گفت: برای نخستین بار در کشور ۴۰ تن بذر پرورشی کلاس دو تولید شده است که این میزان تولید نسبت به سال مشابه رشد پنج درصدی را نشان می دهد.

زند در پایان خاطرنشان ساخت: این میزان بذر برای تکثیر تجاری در اختیار بخش های خصوصی معتبر و کشاورزان پیشرو قرار گرفته است تا با تولید انبوه آن در سال های آتی بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی در بخش کشاورزی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید