1076
آخرین خبرها
بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی

فهرست

خبرهای استانی

مدیرکل غلات و محصولات اساسی معاونت امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی وضعیت تولید برنج امسال را خوب ارزیابی کرد و گفت: برای حمایت از تولید داخلی هرگونه واردات برنج در فصل برداشت همچنان ممنوع است.

کاوه خاکسار روز چهارشنبه با بیان اینکه واردات 150 هزارتن برنج به کشور را نمی توانم تایید کنم، افزود: در صورت صحت،این میزان واردات نمی تواند تاثیر چندانی بر بازار داخلی داشته باشد. به هر صورت واردات هر میزان برنج در فصل برداشت این محصول ممنوع است و حجم بالاتر واردات آن می تواند تاثیر بسزایی بر بازار بگذارد.
وی افزود: در دو سال گذشته واردات برنج باعث شد تولیدکنندگان داخلی در فروش برنج خود با مشکلاتی مواجه شوند و در نهایت منجر به ورود دولت برای خرید توافقی برنج شد.
خاکسار با بیان این که برداشت برنج تا اواخر شهریورماه جاری ادامه دارد، افزود: تاکنون 90 درصد برنج مزارع مازندران برداشت شده است، اما در هفته گذشته 35 هزار هکتار به طور مجدد زیرکشت برنج رفت ، بنابراین فصل برداشت کمی ادامه دار می شود.
مدیرکل غلات و محصولات اساسی معاونت امور زراعی وزارت جهادکشاورزی نیاز مصرفی برنج کشور را سالیانه 3 میلیون تن برآورد کرد و گفت: پیش بینی می شود با توجه به وضعیت خوب تولید امسال 3 میلیون و 200 هزارتن شلتوک و حدود 2 میلیون و300 هزارتن برنج سفید تولید شود.
به گفته خاکسار، مابقی نیاز مصرفی برنج کشور باید از طریق واردات تامین شود که سالیانه بین 700 تا 800 هزارتن است.
وی مصرف سرانه برنج کشور را بیش از 37 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف برنج ایران و کشورهای جنوب شرقی آسیا بیش از سرانه مصرف جهانی است و اختلاف زیادی دارد.
براساس بخشنامه وزیر جهادکشاورزی دولت یازدهم در آبان ماه سال گذشته مبنی بر ممنوعیت واردات و ترخیص برنج به منظور حمایت از کشاورزان و تولید داخلی، از ابتدای مردادماه سالجاری همزمان با فصل برداشت این محصول واردات و ترخیص برنج ممنوع اعلام شد.
باوجود این ممنوعیت و اعلام وزیر جهادکشاورزی مبنی براین که از آخرین روز تیرماه 1395 به بعد حتی یک کیلوگرم برنج وارد کشور نمی شود، چندی پیش یک محموله 150 هزارتنی برنج به شکل غیرقانونی در فصل برداشت محصول وارد کشور شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید