1076
آخرین خبرها
گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد

فهرست

خبرهای استانی

علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایاگنا در مورد اجرای روش خرید گندم به روش قیمت تضمینی و عرضه در بورس کالا به جای خرید تضمینی، اظهار داشت: وقتی می‌خواهیم یک طرحی را اجرا کنیم باید تمام جوانب کار را بسنجیم چرا که من کشاورز انباری برای نگهداری گندم تولید شده ندارم و اگر قرار باشد فروش گندم در بورس کالا به روش قیمت تضمینی اجرا شود اولین مسأله نحوه نگهداری یا تحویل گندم است.

وی به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: چگونه من به عنوان یک کشاورز که بین 2 تا 5 تن گندم تولید کرده‌ام می‌توانم وارد بورس شوم. فروش محصول در بورس حساسیت‌های خاص خود را دارد و باید دید چه نسخه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته‌اند؛ البته خرید به صورت سلف می‌تواند کمک‌کننده باشد.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به اینکه در شرایط فعلی پراکنش انبارهای غله و سازمان تعاون روستایی در سراسر کشور به صورت یکسان وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید پرسید چرا می‌خواهند گندم را از کشاورز بخرند و در بورس عرضه کنند در صورتی که مشتری گندم مشخص است و بیشتر کارخانجات آرد هستند.

ایمانی با بیان اینکه دولت سالیان سال است که به کارخانجات آرد کمک فراوانی کرده است، تصریح کرد: دولت گندم را از کشاورز می‌خرد، پولش را می‌پردازد و آن را در انبار کارخانه آرد می‌ریزد. جالب‌تر اینکه حق انبارداری هم به کارخانجات آرد می‌دهد و پس از آنکه سهمیه گندم تبدیل به آرد شد پس از فروش آرد کارخانجات پول دولت را می‌دهند.

وی ادامه داد: حال شما حساب کنید چگونه کارخانه‌ای که سالیان سال بدون پرداخت یک ریال حمایت شده بخواهد برود در بورس و یکجا پول 5 هزار تن گندم را بپردازد. اگر به این نکات دقت نکنیم نهایتاً این تولید است که تحت تأثیر منفی قرار خواهد گرفت چرا که تجربه قیمت تضمینی که امسال برای دو استان اردبیل و گلستان اجرا شده چندان آسان و خوشایند نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایاگنا، دولت در حال حاضر رقمی حدود 10 هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان به صورت خرید تضمینی خریداری کرده است که چندی پیش مدیرعامل بورس کالا خبر از بررسی جایگزین کردن روش قیمت تضمینی و عرضه گندم در بورس به جای خرید تضمینی برای سالی 97 داد که البته امسال نیز به صورت آزمایشی گندم‌های دو استان اردبیل و گلستان به همین روش در بورس عرضه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید