1076
آخرین خبرها
کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد فروش گوشت ۹۰۰ هزار تومانی با مجوز سازمان حمایت انار شب یلدای امسال ۲.۵ برابر گران‌تر شد کاهش صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی ایران پس از برجام

فهرست

خبرهای استانی

کارآفرین نوپای اقتصاد مقاومتی در شهرستان بدره که سود سالانه‌اش بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است، در ۶ ماه از سال پرورش ماهی گرمابی و در ۶ ماه دیگر پرورش ماهی‌های سردابی مانند قزل‌آلا را انجام می‌دهد.

به گزارش ایاگنا، کارآفرینی را می‏‌توان فعالیتی به‌شمار آورد که به آفرینش کار و ایجاد ارزش افزوده در سرمایه یا تولید و عرضه هرگونه کالا یا خدمت جدید منتج می‌شود و ازآن‌‌جایی که نوآوری بدون خلاقیت، ایده‌یابی و پژوهش هدفمند معنا پیدا نمی‏‌کند، لذا جست‌وجوی راهکارهای مؤثر برای پرورش خلاقیت، گردآوری و هدایت ایده‏‌ها در دستور کار تمام سازمان‌های پیشرو قرار گرفته است.

ازآنجایی که کارآفرینی، موجبات خودباوری و اعتماد افراد را فراهم  یا تقویت می‌کند همین امر موجب می‌شود تا جامعه انسانی به رشد و شکوفایی در همه زمینه‌ها از جمله حوزه اقتصادی دست یابد بنابراین هرگونه فشار درونی و بیرونی را تحمل کرده و با صبر و شکیبایی و نیز سعی و کار و تلاش، مشکلات را از سر راه برمی‌دارد.

مختار یوسفی، کارآفرین بدره‌ای شاید با تمامی الگوهای اقتصاد مقاومتی که تاکنون درباره آن شنیده یا خوانده‌اید، یک تفاوت اساسی دارد؛ او به‌تازگی پا در عرصه تولید گذاشته و با عزمی راسخ به‌دنبال اهداف خود در زمینه اقتصاد مقاومتی است. یوسفی 6 ماه است که پرورش ماهی گرمابی را شروع کرده است. 30 میلیون تومان وام بسیج سازندگی تنها سرمایه مورد نیاز او، برای راه‌اندازی استخر پرورش ماهی کپور است.

یوسفی که حال با انرژی کامل در حال تکمیل پروسه مجموعه پرورش ماهی در شهرستان بدره در استان ایلام است، پیش‌بینی می‌کند که اگر کمی کارش روی روال بیفتد، حداقل به 4 کارگر نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سبب شده مجموعه یوسفی به‌عنوان الگوی موفق در عرصه اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد، این است که زیرساخت‌هایش را به‌گونه‌ای طراحی کرده که در 6 ماه از سال پرورش ماهی گرمابی و در 6 ماه دیگر پرورش ماهی‌های سردابی مانند قزل‌آلا را انجام دهد.

یوسفی می‌گوید که بر اساس پیش‌بینی‌هایش، تابستان آینده اولین ثمره‌های زحماتش را بچیند و به‌طور میانگین سالانه بین 40 تا 50 میلیون تومان سود خالص نصیبش شود.

وی بیان می‌کند: ماهی کپور، ماده غذایی مفیدی است که بیشتر در مناطق جنوبی کشورمان یعنی مناطقی که کنار دریا واقع شده‌اند، جزو مواد اصلی و اساسی برنامه غذایی مردم این مناطق محسوب می‌شود. ماهی کپور دارای ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی است و اکثر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به‌تنهایی داراست. ولی ویژگی مخصوص این ماهی که آن را بین سایر مواد غذایی حائز اهمیت خاص ساخته است، نوع چربی موجود در آن است.

ماهی و محصولات دریایی با وجود آن‌که جزو مواد غذایی حیوانی هستند، ولی از نظر ترکیب چربی با سایر مواد حیوانی متفاوت‌اند. چربی موجود در مواد غذایی حیوانی به‌طور عمده حاوی ترکیباتی به‌نام اسیدهای چرب اشباع‌شده هستند که این ترکیبات موجب بالا بردن کلسترول و سایر چربی‌های نامطلوب خون می‌شوند، بنابراین افراط در مصرف چربی‌های حیوانی، سلامت قلب و عروق را به خطر انداخته و در نهایت منجر به سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.

ولی ماهی و آبزیان با وجود آن‌که از دسته مواد غذایی حیوانی هستند با این حال نوع چربی موجود در آنها مشابه مواد گیاهی است و اسیدهای چرب اشباع‌نشده به‌نام امگا3 در آبزیان وجود دارد که اثرات بسیار مهمی در سلامت انسان دارد و در پیش‌گیری از بسیاری از بیماریها و کنترل و کمک به بهبود اختلالات و عوارض مختلف نقش مهم و سازنده‌ای به‌عهده دارد.

جالب است بدانیم که چربی موجود در بافت‌های ماهی و آبزیان موجب افزایش کلسترول و سایر چربی‌های مطلوب خون می‌شود و در پیشگیری از عوارض قلبی و عروقی کمک مؤثری نیز می‌کند. ماهی از منابع بسیار خوب پروتئین محسوب می‌شود. پروتئین موجود در ماهی از نظر کمیت و کیفیت قابل توجه است، بدین معنی که پروتئین موجود در ماهی به‌شکلی است که به‌آسانی در دستگاه گوارش هضم و جذب می‌شود و به‌طور تقریباً کامل در بدن به مصرف می‌رسد. ماهی یکی از منابع خوب آهن است و آهن در خونسازی و همچنین در حفظ مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها نقش مهمی‌به‌عهده دارد. آهن موجود در ماهی به‌گونه‌ای است که جذب آن در دستگاه گوارش آسان بوده و به‌خوبی در بدن به مصرف می‌رسد، علاوه بر آن آهن موجود در ماهی، جذب آهن منابع گیاهی را هم افزایش می‌دهد بنابراین نقش مهمی‌در پیشگیری از کم‌خونی ناشی از فقر آهن به‌عهده دارد.

کمبود این ماده مغذی در دوران رشد موجب کوتاهی قد و در صورت کمبود شدید باعث کوتولگی می‌شود. همچنین در دوران بلوغ منجر به تأخیر در بلوغ جنسی می‌شود. ماهی این ماده غذایی مفید با دارا بودن روی به‌میزان کافی می‌تواند به رشد و تنظیم بلوغ جنسی کمک کند. ماهی از منابع غنی فلوئور در سلامت و استحکام دندان‌ها است و در پیشگیری و پوسیدگی دندان تأثیر مهمی دارد، پس با مصرف ماهی می‌توانیم به سلامت و استحکام دندان‌های خود کمک کنیم، فلوئور همچنین در پیشگیری از استئوپروز یا پوکی استخوان مؤثر است.

ماهی دریا از بهترین منابع ید به حساب می‌آید. ید یکی از مواد مغذی است که تأثیر مهمی در سلامت انسان دارد. ید در رشد اثرات قابل توجهی دارد و کمبود آن موجب اختلال در رشد و کوتاهی قد می‌شود، بنابراین مصرف ماهی به‌مقدار کافی در دوران رشد ضروری است. ید همچنین در تکامل سیستم عصبی نقش مهمی دارد و چنانچه خانم‌ها در دوران بارداری مبتلا به کمبود شدید ید باشند، کودکانشان علاوه بر اختلال در رشد جسمی دچار عقب‌افتادگی ذهنی نیز می‌شوند و این مشکل تا آخر عمر گریبان‌گیر آنان خواهد شد. همچنین کمبود ید در شیر مادر می‌تواند منجر به اختلال در رشد جسمی‌ و ذهنی کودک شیرخوار بشود.

انتهای پیام/*

یک پاسخ

  1. سلام من از مشهد مزاحم شدم اگر براتون مقدور هست تماس بگیر و در راه اندازی یک مجتمع پرورشی ماهی کپور راهنمائی کنید متشکرم ۰۹۳۷۷۳۱۸۳۷۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید