1076
آخرین خبرها
گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد

فهرست

خبرهای استانی

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ارزش و اهمیت خاک و انتقاد از تداوم فعالیت های سوداگرانه در تصاحب اراضی مرغوب کشاورزی، خواستار تجدیدنظر در طرح های هادی روستاها و طرح های جامع شهری شد.

«محمود حجتی» امروز (پنجشنبه) در خاتمه حضور در سی و سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران اظهارکرد: خاک نهاده ای تجدیدناپذیر است که نه فقط متعلق به نسل حاضر بلکه نسل های آینده بوده و باید به خوبی مورد مراقبت قرار گیرد.
به گفته این مقام مسئول، امروز شاهدیم برخی سودجویان به دلیل انجام فعالیت های سوداگرانه و بهره مند کردن افراد از لذت های زودگذر (ساخت ویلاها)، بهترین و مرغوبترین اراضی کشاورزی کشور را بویژه در شمال ایران دستخوش تغییر کاربری کرده اند.
وی افزود: هرچند طی سه سال گذشته و با هماهنگی قوای مجریه و قضاییه، نهادهای انتظامی و سایر دست اندرکاران، بر بخشی از مشکلات فائق آمده ایم، اما همچنان در این زمینه مشکلات زیادی وجود دارد.
حجتی تاکید کرد:
وی از تخصیص بیش از 100 هزار هکتار از مجموع 500 هزار هکتار اراضی شالیزاری شمال کشور به طرح های هادی روستایی انتقاد و تصریح کرد: نباید با رویکرد خوب زندگی کردن نسل حاضر، فرصت زندگی را از نسل های بعدی اجتماع بگیریم.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به در پیش گرفته شدن سیاست «بازار در قبال بازار» از سوی این وزارتخانه، آن را راهکاری برای از بین نرفتن مازاد تولیدات کشاورزان توصیف کرد.
وی از مبادله پایاپای و کالا به کالای مازاد 150 هزار تنی تولید سیب کشاورزان ارومیه با 500 هزار تن موز در ماه های گذشته خبر داد و گفت: چنین سیاستی هم اینک برای محصولات پرتقال و کشمش نیز در دستور کار است.
حجتی با اشاره به تولید سالیانه 2.2 تا 2.4 میلیون تنی برنج در کشور، آن را پاسخگوی نیاز داخلی ندانست که باید از طریق واردات جبران شود.
وی با اشاره به ممنوعیت چهارماهه واردات این محصول از مرداد ماه گذشته برای حمایت از شالیکاران داخلی، قیمت سر مزرعه برنج را منطقی برشمرد و گفت: به دلیل فاصله مزرعه تا بازار، قیمت های خرده فروشی این محصول منطقی نیست.
این مقام مسئول از برنامه ریزی برای ساماندهی تشکل های تعاونی به این منظور و عرضه مستقیم برنج در میادین میوه و تره بار با همکاری مسئولان آنها خبر داد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این روزها تولید مرغ در کشور بیش از تقاضا و نیاز داخلی انجام می شود که مازاد موجود در حال جمع آوری و انتقال به سردخانه است.
حجتی بیان داشت: مقادیر اضافی تولید مرغ، در موعد مقرر و برای تنظیم هر چه بهتر بازار بویژه در اعیاد و مراسم های گوناگون ملی یا مذهبی به بازار تزریق خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی پیشتر درباره تبعات نامطلوب تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفته بود، از آنجا که سرمایه گذاران، کشاورزان و مسئولان محلی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی منتفع خواهند شد اجرای آن بزرگترین ضربه را به منابع ملی کشور تحمیل خواهد کرد؛ زیرا این افراد به شکل کوتاه مدت به موضوع نگاه می کنند، اما در نهایت این امر به ضرر کشور و آسیب به سرمایه های ملی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید