1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

به گزارش ایاگنا غلامرضا رحیمی امروز در نشست خبری دهمین جشنواره ارگانیک ایران به اهمیت تولید و توزیع میوه سالم و ارگانیک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سلامت و قیمت محصولات کشاورزی که در غرفه‌های میادین و تره‌بار تهران در اولویت قرار دارد، از سال 90 غرفه‌هایی را برای عرضه محصولات ارگانیک در برخی از نقاط تهران اختصاص دادیم که در ابتدا 5 نقطه از تهران محصولات ارگانیک را عرضه می‌کردند.

وی در ادامه گفت:‌ با توجه به استقبال مردم، این تعداد به 30 نقطه رسید و بنا داریم تا تعداد جایگاه‌های ارگانیک را افزایش دهیم.

رحیمی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 700 هزار نوبت خرید در غرفه‌های میوه و تره‌بار تهران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سلامت محصول برای ما  اهمیت بسیاری دارد و اجازه توزیع میوه‌های قاچاق وارداتی را در میادین نمی‌دهیم و تنها 4 قلم میوه موز، آناناس، انبه و نارگیل که محصول مناطق حاره‌ای هستند، به طور رسمی قیمت‌گذاری شده و عرضه می‌شوند.

به گفته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار هم‌اکنون 244 نقطه بازار میادین در شهر تهران فعال است و در صورت مکان‌یابی 100 نقطه دیگر نیز قرار است، به این تعداد اضافه شود.

وی همچنین از هماهنگی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با این سازمان برای عرضه و تنظیم بازار تخم‌مرغ در غرفه‌های میادین و تره‌بار خبر داد و گفت: روز گذشته نامه‌ای از آقای مهرفرد (معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی) به‌دست ما رسید که اعلام کرده بود اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن آمادگی عرضه تخم‌مرغ را برای تنظیم بازار دارد که ما هم بلافاصله بدون تشریفات اداری، مکان در اختیار آنها قرار دادیم.

وی همچنین به اهمیت کاهش ضایعات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: سعی کرده‌ایم با شستشو و حذف گل و لای به‌ویژه در سبزیجات تا حد زیادی از ایجاد زباله‌های ناشی از سبزیجات در شهر تهران بکاهیم که بخشی از این مسئله باید فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش ایاگنا ، محصولات ارگانیک به دلیل عدم استفاده از کود و سم و شرایط پرورش خاص تا 30 درصد قیمت بالاتری نسبت به محصولات دیگر دارند، اما از نظر سلامت و وجود نداشتن باقیمانده سموم در محصول بسیار حائز اهمیت است و ایران به‌تازگی در رتبه‌بندی کشورهای تولیدکننده محصولات ارگانیک قرار گرفته است، البته کشورهایی همچون استرالیا، آمریکا، فرانسه، اسپانیا، چین و  هند به ترتیب در رده‌های اول تولید محصولات ارگانیک قرار دارند و در ایران نیز به‌تازگی پس از سال‌ها دولت در برنامه ششم توسعه کشت این‌گونه محصولات را در دستور کار خود قرار داده است.

دهمین جشنواره ارگانیک تهران از 22 آذر تا اول دی‌ماه به مدت 8 روز در بوستان گفت‌وگو با حضور شرکت‌های تولیدکننده محصولات ارگانیک داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید