1076
آخرین خبرها
کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد فروش گوشت ۹۰۰ هزار تومانی با مجوز سازمان حمایت انار شب یلدای امسال ۲.۵ برابر گران‌تر شد کاهش صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی ایران پس از برجام

فهرست

خبرهای استانی

نمایندگان بخش خصوصی تولیدکنندگان مرغ گوشتی، از نفوذ واسطه‌ها در قبل و بعد از تولید در بازار گلایه‌مندند و ارائه بی‌محابای مجوز کشتار از طرف سازمان دامپزشکی را یکی از عوامل به هم خوردن تعادل بازار می‌دانند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایاگنا با اعلام این خبر گفت: متأسفانه اکنون پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، به‌طور مستقیم با واحدهای تولیدکننده جوجه یکروزه در ارتباط نیستند و یک‌سری دفاتر واسطه‌ای در این میان، نفوذ کرده‌اند.

علی مظفری با اشاره به اینکه دفاتر واسطه‌ای در هیچ مکانیسمی ثبت نشده و مالیاتی پرداخت نمی‌کنند، افزود: آنها به‌دلیل سرمایه هنگفتی که در اختیار دارند، تقریبا کل جوجه تولید شده از طرف مرغ مادری‌ها را خریداری کرده و با حداقل ۱۰۰ تومان بیشتر در هر قطعه به دست مرغدار می‌رسانند.

به گفته وی، البته شرایط آنها برای مرغدارانی که قصد دارند این نهاده را به‌صورت مدت‌دار تهیه کنند، متفاوت است. دفاتر فروش جوجه، به ازای هر ماه دیرکرد، سه درصد کارمز می‌گیرند که طی یک سال، این عدد به ۳۶ درصد می‌رسد. به عبارتی مرغدار اگر جوجه را نقد خریداری کند، حدود دوهزار و ۳۰۰ تومان برای هر قطعه خواهد پرداخت و در صورت خرید مدت‌دار به ازای هر ماه، ۲۰۰ تومان به مبلغ آن اضافه می‌شود؛ بنابراین حداقل هر قطعه جوجه یکروزه برای مرغدار دوهزار و ۵۰۰ تومان تمام خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی خراسان رضوی عنوان کرد: تمام مشکلات به اینجا ختم نمی‌شود؛ زیرا دفاتر واسطه‌ای، جوجه یکروزه را به شرطی به شکل مدت‌دار می‌فروشند که مرغدار، مرغ آماده کشتار را به آنها بفروشد. در آن مرحله هم مرغ تولید شده را دست‌کم ۱۰۰ تومان زیر قیمت بازار می‌خرند. بنابراین واسطه‌ها در تمام مراحل تولید حتی تا کشتار نفوذ کرده و بر روند آن دخالت می‌کنند.

مظفری ادامه داد: برای رفع این مشکل، با تولیدکنندگان جوجه یکروزه جلساتی برگزار شد تا آنها کل جوجه تولید شده را به اتحادیه‌های استانی بفروشند، اما از آنجا که منفعت آنها در جای دیگری است، از این کار امتناع می‌کنند.

وی بیان کرد: البته به‌تازگی تنها با فروش ۳۰ درصد حجم تولید به اتحادیه‌ها موافقت کرده‌اند که آن نیز منجر به تشکیل بازار سیاه شده است. به این‌گونه که مرغداران برای خرید زودتر و گرفتن جوجه خارج از نوبت، حاضرند پول بیشتری به ازای آن بپردازند که این خود مشکل دیگری در گوشه بازار محسوب می‌شود.

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: متأسفانه سازمان دامپزشکی برای کنترل تولید با اتحادیه‌ها همکاری نمی‌کند. به‌عنوان مثال، اگر سهمیه یک واحد ۲۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در یک دوره بوده است، باید تعداد مرغ‌های کشتار شده از سوی آن به دلیل تلفات احتمالی، کمتر از این مقدار باشد. این در حالی است که مرغدار گفته شده حتی برای ۳۰ هزار قطعه، مجوز کشتار دریافت می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: صدور چنین مجوزهایی، تمام برنامه‌های اتحادیه برای کنترل تولید را به هم زده و مدیریت بازار را از دست آنها خارج خواهد کرد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید