1076
آخرین خبرها
کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد فروش گوشت ۹۰۰ هزار تومانی با مجوز سازمان حمایت انار شب یلدای امسال ۲.۵ برابر گران‌تر شد کاهش صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی ایران پس از برجام

فهرست

خبرهای استانی

موضوع صادرات گوشت‌های فاسد و آلوده از برزیل به کشورهای مقصد طی دو هفته اخیر در رسانه‌ها جریان‌ساز شده است.

حجتی وزیر جهاد کشاورزی 15 فروردین در نشست خود با خبرنگاران موضوع ورود گوشت‌های فاسد از برزیل به ایران را تکذیب کرده و به شدت بر کنترل گوشت‌هایی که از برزیل به ایران ارسال می‌شود تاکید کرد. اما همچنان برخی رسانه‌ها به استناد اخبار رسانه‌های برزیلی بر این موضوع تاکید دارند. در حالی که نمی‌توان بر این موضوع تکیه کرد چرا که رسانه‌های برزیل اعلام کرده‌اند هنوز مشخص نیست این گوشت‌های فاسد و آلوده به چه کشورهایی ارسال شده است.

مسعود محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی ایاگنا  درمورد نحوه نظارت بر روند واردات گوشت از کشورهای مختلف از جمله برزیل به ایران گفت: وقتی قرار است از کشوری به ایران گوشت وارد شود مطالعات کتابخانه‌‌ای بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین دام و انسان کشور و همچنین سیستم دامپزشکی کشور مبدا را بررسی می‌کنیم و سپس اجازه صدور مجوز برای واردات گوشت از آن کشور صادر می‌شود.

مهر تایید بر امکان واردات گوشت از 21 کشور

وی تصریح کرد: طبق مطالعاتی که انجام داده‌ایم امکان واردات گوشت منجمد و گوشت گوساله از 21 کشور وجود دارد که تاکنون برای 11 کشور مجوز صادر شده است.

مراحل سختگیرانه بازرسی بهداشتی ایران برای واردات گوشت

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی و امنیت ریسکی سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: پس از تایید اولیه کارشناسان سازمان دامپزشکی برای نخستین بار به کشور مبدا برای بررسی سیستم تولید گوشت و وضعیت دامپزشکی آن کشور اعزام می‌شوند تا گزارش میدانی به کمیسیون واردات سازمان دامپزشکی برای تصمیم‌گیری ارائه کنند.

محمدیان ادامه داد: پس از آن الزامات بهداشتی،‌ تدوین و برای سازمان دامپزشکی کشور مبدا ارسال می‌شود. مضاف بر آنکه پس از ازسرگیری واردات از کشورهای مختلف ایران علاوه بر ناظر شرعی بر ذبح و بازرس بهداشتی دولتی از سوی ایران برای نظارت بر فعالیت‌های کشتارگاه‌های کشور مبدا تیم سرپرستی نیز بر روند فعالیت کشتارگاه‌هایی که برای ایران گوشت تهیه و ارسال می‌کنند فعال است.

به گفته این مسئول در سازمان دامپزشکی کشور با وجود نظارت در کشور تولیدکننده گوشت قبل از ورود محموله به ایران مجددا در بندر و هنگام تخلیه محموله آزمایشات سلامت دوباره انجام می‌شود تا مشکلی از جهت کیفیت و سلامت گوشت وجود نداشته باشد.

نقص در تونل انجماد باعث فسخ قرارداد با کشتارگاه برزیلی شد

محمدیان واردات هرگونه گوشت فاسد یا آلوده از برزیل به ایران را رد کرده و گفت: مراحل ورود گوشت به ایران آنقدر سختگیرانه است که چنین چیزی امکان ندارد و حتی یکی دو ماه گذشته به دلیل وجود نواقصی در تونل انجماد یکی از کشتارگاه‌های برزیل که برای ایران گوشت تهیه می‌کرد آن کشتارگاه را تعطیل اعلام کردیم.

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی گفت: در حال حاضر مجوز واردات گوشت از کشورهایی همچون برزیل، نیکاراگوئه، دانمارک، هند، پاکستان، ارمنستان، گرجستان، قرقیزستان، مغولستان،‌ قزاقستان و روسیه برای ایران صادر شده است.

وی اضافه کرد: پروتکل‌ها و الزامات بهداشتی خود را برای کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا و فرانسه که منعی برای صادرات گوشت به ایران از نظر بهداشتی ندارند ارسال کرده‌ایم که تاکنون متقاضی برای واردات از این کشورها مراجعه نکرده است.

به گزارش ایاگنا، سالانه 900 هزار تن گوشت قرمز در کشور مصرف می شود که 90 درصد آن از منابع داخلی تامین می‌شود و برزیل از جمله کشورهایی است که ایران گوشت منجمد برای تنظیم بازار خود را از این کشور وارد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید