1076
آخرین خبرها
خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد فروش گوشت ۹۰۰ هزار تومانی با مجوز سازمان حمایت

فهرست

خبرهای استانی

معاون سازمان حفظ نباتات کشور گفت:مگس‌های سفید دیگر جزئی از اکوسیستم شهر تهران شده‌اند و انکار آنها مانند آن است که بگوییم چرا خودرو در معابر تهران رفت‌وآمد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایاگنا با شدت یافتن گرمای هوا و تداوم این وضعیت،مگس‌های سفید چند روزی است که دوباره جمعیت آنها افزایش‌یافته است به‌طوری‌که در سطح شهر برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند و به چشم می‌آیند.

یحیی ابطالی در گفتگو با ایاگنا درباره چرایی ظاهر شدن دوباره مگس‌های سفید درمعابر شهر تهران اظهار کرد: مگس‌های سفید باید بیایند، زیرا دیگر جزئی از اکوسیستم شهر تهران شده‌اند و انکار آنها مانند آن است که بگوییم چرا خودرو در معابر تهران رفت‌وآمد می‌کنند.

وی افزود: با گرم شدن هوا بروز این پدیده به اوج خود می‌رسد و با خنک شدن هوا در فصل پاییز فروکش می‌کنند.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات کشورادامه داد: در سال‌های قبل دستورالعملی برای برخور‌د با این امر در سازمان حفظ نباتات تهیه شده و محلول پاشی، شستشوی با آب و آب و صابون، استفاده از تله و کارت زرد توصیه شده است.

وی با بیان اینکه در وضعیت فعلی با توجه به گرمی هوا جمعیت این پشه‌های سفید افزایش‌یافته است تصریح کرد: شهرداری تهران برای مقابله با این امر کارت‌های زردی در سطح شهر نصب کرده و لازم است در صورت کم رنگ شدن کارت‌ها برای تعویض اقدام کرد.

ابطالی با اشاره به اینکه این حشرات مربوط به شرایط خاص تهران و کلانشهرها است و در آن شرایط تجمع پیدا می‌کنند گفت: وجود میزان مرجع (درختان توت حاشیه خیابان‌ها) یکی از عمده دلایل ایجاد این حشرات معروف به پشه سفید است.

وی افزود: درختان توت حاشیه کنار خیابان‌ها برگ‌های پهن و پررنگی دارند و زیر آنها سایه و پناهگاه خوبی است که شرایط تجمع این حشرات را فراهم می‌آورد.

ابطالی تاکید کرد: این گونه‌ای که اکنون در شهر تهران دیده می‌شود مربوط به محیط‌های شهری است اما “سفید بالک‌ها” را نیز در گلخانه‌ها، مزارع و باغات داریم که گونه متفاوتی است.

وی در پاسخ به اظهاراتی، که خشک شدن مزارع را دلیل بروز این پدیده می‌دانندگفت: خشک شدن احتمالی مزارع ( حاشیه تهران) ربطی به بروز این حشره در شهر تهران ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید