1076
آخرین خبرها
کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد فروش گوشت ۹۰۰ هزار تومانی با مجوز سازمان حمایت انار شب یلدای امسال ۲.۵ برابر گران‌تر شد کاهش صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی ایران پس از برجام

فهرست

خبرهای استانی

سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور با آژانس بین‌المللی ژاپن (جایکا) امروز سند پروژه ظرفیت‌سازی حوزه آبخیز کارون را به امضا رساند.

به گزارش خبرگزاری ایاگنا، امروز در محل سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری قراردادی میان ایران و ژاپن برای مدیریت آب در حوزه آبخیزداری کارون منعقد شد. این رودخانه که از 7 استان غربی ایران سرچشمه می‌گیرد 50 درصد از ظرفیت آبی چهارمحال و بختیاری را در اختیار دارد اما در سالهای گذشته به‌دلیل بروز بلایای طبیعی و فرسایش خاک و کاهش سطح پوشش گیاهی به‌دلیل قطع بی‌رویه درختان و چرای مفرط دام معضل کاهش ظرفیت و توان حفظ منابع آبی دچار شده است.

بنابراین گزارش سازمانها جنگل‌ها در این راستا تصمیم گرفته است که در حوزه آبخیزداری از دولت ژاپن کمک بگیرد. در سند همکاری که امروز میان دو کشور به امضا رسید آمده است که کارشناسان کشور ژاپن در حوزه مدیریت مشارکتی جنگل، مراتع و آبخیزداری برای آموزش و ظرفیت‌سازی در ایران مستقر می‌شوند و از طرف دیگر طرف ایرانی نیز سالانه یک دوره آموزشی در ژاپن را می‌گذراند.

* اجرای پروژه مدیریت بالادستی سد کارون ضروری است

بنابراین گزارش یوکی‌هارو کوبایاشی رئیس دفتر جایکا در ایران در این مراسم پس از امضای سند همکاری دوجانبه اظهار داشت: 6 ماه تلاش بی‌وقفه برای مطالعات انجام دادیم تا امضای این سند انجام شد.

وی افزود: سابقه همکاری‌ای که از سال 2002 با ایران داشتیم و 4 پروژه را به سرانجام رساندیم. به‌خاطر اهمیت رودخانه کارون اجرای پروژه مدیریتی بالادستی سد کارون ضروری است.

این مقام مسئول ژاپنی ادامه داد: پروژه مدیریت مشارکتی در جنگل‌های چهارمحال و بختیاری به‌عنوان طرح پایلوت به‌مدت شش و نیم سال اجرا شد که احیا و بازگرداندن پوشش گیاهی در بخش‌های پایلوت استان بود و در انتها با اتمام پروژه، منابع طبیعی استان یادشده به‌عنوان دستگاه برتر در حوزه منابع طبیعی معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید