1076
آخرین خبرها
کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور هدف‌گذاری صادراتی ۲,۵ میلیارد دلاری زعفران تجمع مرغداران گوشتی مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله سویا متعادل شد وزارت جهاد درخواستی برای افزایش قیمت شیرخام ندارد فروش گوشت ۹۰۰ هزار تومانی با مجوز سازمان حمایت انار شب یلدای امسال ۲.۵ برابر گران‌تر شد کاهش صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی ایران پس از برجام

فهرست

خبرهای استانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  زیربخش های کشاورزی بدلایل مثبتی چون ورود فناوری های نوین، استفاده از مبانی علمی مرتبط با کشاورزی و علل منفی چون مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها، تغییرات اقلیمی و آب و هوایی دست خوش تحولاتی شده است.
هر چند عمده کشورهای جهان در زمینه ها و ابعاد مختلف بویژه در صنعت و مظاهر شهری به توسعه رسیده یا در حال توسعه هستند اما کشورهای توسعه یافته از رونق و پیشرفت حوزه کشاورزی غافل نشده اند چرا که به واقع حیات همه جوامع در گرو کشاورزی پایدار و سودآور است.
به هر میزان کشاورزی و زیربخش های آن توسعه یافته و قدرتمند باشند آن جوامع نیز از رونق و توسعه یافتگی و نرخ سودآوری بیشتری برخوردار هستند و اکنون عمده هدف کشورهای جهان تلاش برای صادارت هر چه بیشتر محصولات کشاورزی است.
در کشور ایران نیز تلاش برای مکانیزاسیون کردن و ایجاد انواع صنایع تبدیلی و پایین دست کشاورزی در دستور کار است و مسئولان گام های موثری برای ارتقای کشاورزی برداشته اند.

اما واقعیت اینکه توسعه بخش کشاورزی با توجه به گستردگی این حوزه توسط بخش دولتی به تنهایی امکان پذیر نیست ولی دستیابی به این هدف مهم با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران دور از انتظار نیست.
ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی تحولی قابل توجه در زیربخش های کشاورزی ایجاد کرده است و این بخش به عنوان بازوی توانمند و قابل اتکا برای دولت حیات و دورنمایی امیدوار کننده به کشاورزی بخشیده است.
در این میان استان ایلام با وجود مساحت کم، از اراضی کشاورزی و مراتع مستعد زیادی برخوردار است و مسئولان استان نیز همواره با اتکا به همین نعمت های خدادادی سعی در تقویت زیربخش های کشاورزی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دارند.

** صنایع تبدیلی و تکمیلی و فراهم شدن 189 فرصت شغلی با ایجاد طرح های صنایع تبدیلی زیربخش کشاورزی
مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران حوزه کشاورزی در ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و حمایت این سازمان از این افراد گفت: در سال گذشته طرح های فراوری بذر گندم، برنج کوبی و کشتارگاه مرغ با مجموع ظرفیت 22 هزار و 100 تن و جذب ماده خام به مقدار 25 هزار 660 تن و اشتغالزایی 71 نفر و میزان تسهیلات 59 میلیارد و 680 میلیون ریال در استان اجرایی شد.
سهراب پسندیده افزود: در سال 95 نیز طرح های صنعتی متعددی در زیر بخش های کشاورزی در دست اجراست که در صورت تامین اعتبار این طرح ها به مرحله بهره برداری می رسند.

وی اظهار کرد: طرح های کود آلی، بسته بندی حبوبات، تولید ترشی و شوری، سیلوی گندم، تولید فراورده های شیری، ذرت علوفه، بذر گندم مادری و ذرت پفک در سال جاری با ظرفیت 60 هزار و 600 تن، جذب ماده خام به مقدار 67 هزار و 510 تن با اشتغالزایی 118 نفر و با تسهیلات مورد نیاز 207 میلیارد ریال در دست اجرا است.
پسندیده به مقوله صادرات صنایع تبدیلی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته به میزان یک میلیون دلار فراورده های تولیدی استان و صنایع تبدیلی همچون واحد های بسته بندی به کشورهای منطقه خلیج فارس صادر شد.

** دام، طیور و زنبور عسل ، تلاش برای کاهش هزینه ها با استفاده از ماشین آلات مدرن
معاون بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: یکی از اهداف این معاونت توسعه زیربخش های دام و طیور با ورود بخش خصوصی در سال های گذشته بوده و این روند همچنان در سال جاری ادامه دارد.
مجتبی شیرخانی افزود: بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای دام و طیور و نصب تجهیزات و ماشین آلات مدرن و بهسازی تاسیسات موجود در راستای کاهش هزینه های تولید و افتتاح هشت پروژه در زیربخش دام و طیور با اعتبار 26 میلیارد و 340 میلیون ریال و با اشتغالزایی مستقیم 20 نفر در هفته دولت امسال از برنامه های این معاونت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید