1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

رئیس سازمان شیلات گفت: در راستای ایجاد تقاضا و آشنایی بیشتر مردم کشور با فرآورده های شیلاتی سال گذشته ۲۴ نمایشگاه غذایی در سطح استان های کشور برگزار شد.

به نقل از خبرگزاری مهرحسن صالحی رئیس سازمان شیلات در حاشیه بازدید از غرفهنمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با  بیان اینکه بزرگترین مشکل صنعت شیلات کشور در وهله نخست این است که مردم آبزی خور نیستند گفت: اگر بتوانیم تقاضای مردم را به سمت مصرف بیشتر آبزیان (ماهی و میگو)جلب کنیم عمده مشکلات زنجیره صنعت شیلات کشور حل می شود.

وی حل این مشکل را در گرو ایجاد تقاضا ازطریق عرضه محصولات متفاوت دانست و افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ نوع فرآورده شیلاتی در کشور عرضه می شود و تلاش داریم با برگزاری نمایشگاه های غذایی در استان های مختلف، مردم را با این نوع سبک غذایی و فرآورده شیلاتی بیشتر آشنا کنیم.

به گفته این مقام مسئول در راستای ایجاد تقاضا و آشنایی بیشتر مردم کشور با فرآورده های شیلاتی سال گذشته ۲۴ نمایشگاه غذایی در سطح استان های کشور برگزار شد. این در حالی است که این رقم برای امسال ۵۰ نمایشگاه هدفگذاری شده است.

رئیس سازمان شیلات کمبود نقدینگی در این صنعت را یکی دیگر از مشکلات موجود اعلام کرد و تأکید کرد: ظرفیت های صنایع شیلاتی بالاست اما به دلیل کمبود نقدینگی از تمامی بخش های این ظرفیت به طور کامل استفاده نمی شود. انتظار می رود دولت با حمایت این صنعت در قالب کاهش نرخ بازپرداخت های مالی به توسعه و رونق هر چه بیشتر آن کمک کند.

به گفته صالحی این مجموعه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم نامه ای را در راستای حمایت از این صنعت به منظور گسترش فعالیت های نوآورانه منعقد کرده است که از جمله این فعالیت های نوآورانه می توان به پرورش ماهی در قفس اشاره کرد. این در حالی است که در کشور مزارعی وجود دارد که ۵ تا ۸ بار آب موجود را تصفیه و مورد استفاده قرار می دهد. از سوی دیگر دولت در برنامه ششم توسعه مصوبه ای را برای حمایت از زیرساخت های این صنعت در قالب حمایت از گونه های پرورشی نادر، گونه های بومی و ترویج روش های جدید در این صنعت در نظر گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید