1076
آخرین خبرها
پیش بینی وضعیت آب و هوا تا پایان هفته رفع سو استفاده ها با تامین کالاهای اساسی بازگشت آرامش به بازار نهاده ها افزایش بهای پرداخت کیوی و چای افزایش تقاضا موجب کمبود تراکتورهای تحویلی شد هشدار زنگ زرد گندم و آفات به صدا درآمد آیا بنادر چابهار به هندی ها واگذار شد آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان زعفران ایرانی به 55 کشور صادر شد میزان آب سدها و هشدار کم آبی افزایش ابتلا به تب کریمه کنگو ضرر جبران ناپذیر به کشاورزان خوزستان تامین ارز 20 روزه شد مدیریت بیماری ها در گندم آغاز شد لرستان رکورددار صادرات علت گرانی مرغ در اسفندماه سبزی و صیفی جات گران شد آغاز تجارت برد برد در ایران یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور

فهرست

خبرهای استانی

تیر ۲۷, ۱۳۹۶

در طول نشست کنگره INC (International Nut and Dried Fruit Council ) که چندی پیش در چنای هند، برگزار شد پیش بینی شد که تولید جهانی مغزها برای فصل ۲۰۱۷ / ۱۸ (بادام، کاشو (cashews )، فندق، ماکادمیا، گردو، مغز کاج، پسته و گردو) ، به میزان ۴,۲ میلیون تن افزایش می یابد که ۲۵ درصد نسبت به ۱۰ سال پیش با رشد روبه رو است (داده براساس ارقام هسته دار، به جز پسته است ) این برآورد اولیه با مشاهدات مسیر رشد محصولات باغی یاد شده در طول دهه گذشته، نشان می دهد که به احتمال زیاد این روند ادامه می یابد.

به گزارش ایاگنا از سایت “فرش پلازا”، براین اساس میزان فندق دارای افزایشی ۲۰ درصدی و با میزان ۴۷۵ میلیارد تن است ، این در حالی است که تولید ترکیه ۷۰ درصد از سهم جهانی را در اختیار دارد.

در مقابل، تولید کل مغزهای برزیل (آجیل هایی که دارای پوشش به همراه مغز هستند) انتظار می رود به حداقل ۴۶ درصد در مقایسه با سال قبل سقوط کند. این به دلیل کمبود بارش در طی ۲ سال گذشته در جنگل های بارانی آمازون است، جایی که آجیل های (مغز) وحشی جمع آوری می شوند. گفته می شود که این کاهش چشمگیر روی کل زنجیره عرضه تاثیر می گذارد.

انتظار می رود تولید جهانی بادام زمینی در ۲۰۱۷ / ۱۸ به ۴۲ میلیون تن، تا ۲ درصد نسبت به دوره ۲۰۱۶/۱۷ و ۱۶ درصد نسبت به ۱۰ سال گذشته افزایش یابد. با احتساب میزان تولید هند و چین پیش بینی می شود به ترتیب ۳۹ درصد و ۱۸ درصد میزان جهانی را به خود اختصاص دهند.

پیش بینی می شود که کل تولید میوه های خشک ۲۰۱۷/۲۰۱۸ (خرما ، زردآلو خشک، زغال اخته شیرین خشک ، انجیر خشک، آلو، کشمش، کشمش بدون هسته و مویز) به سه میلیون تن برسد؛ که دارای رشد ۲۰ درصدی نسبت به ۱۰ سال گذشته است. 

به طور کلی، پیش بینی شده که رشد آجیل و میوه های خشک با کشت جدید محصولات در مناطقی از جهان حفظ شود؛ این در حالی است که میزان سطح کشت بادام کالیفرنیا و اسپانیا افزایش می یابد و براساس گزارش هیأت بادام استرالیا انتظار می رود که تا سال ۲۰۱۸ این کشور ، ۱۵ هزار هکتار اضافی دیگر به کشت اختصاص دهد و پیش بینی ها حاکی از این است که کشت فندق در ایتالیا، گرجستان و امریکا با رشد روبه رو شود؛ این درحالی است که در ایالات متحده میزان کشت به حدود ۱۲ هزار هکتار در سال ۲۰۱۷ می رسد.

همچنین برای باغ های ماکادمیا که در استرالیا احیا شده اند، پیش بینی می شود که با کشت جدید قابل توجهی در مناطق جدید مواجه شوند. مزارع در آفریقای جنوبی در حدود سه هزار و ۵۰۰ هکتار اضافی در سال ۲۰۱۶ توسعه یافته اند و چین هم برنامه رسیدن به بیش از ۳۳۳ هزار هکتار را تا سال ۲۰۲۰ در دستور کار خود دارد.

در سال جاری، میزان وسعت کشت (به جریب) پسته با رشد ۵- ۷ درصدی در کالیفرنیا و ترکیه ادامه می یابد. سطح زیرکشت گردو (به جریب) ۳۰ درصد نسبت به ۱۱ سال گذشته افزایش یافته و انتظار می رود ۱۰ هزار هکتار جدید گردو طی پنج سال آینده در شیلی کاشته شود. همچنین برآورد شده، میزان کشت بادام زمینی امریکا به حدود ۲۴ هزار هکتار در سال ۲۰۱۷ افزایش یابد.

این درحالی است که مصرف در استفاده از آجیل و میوه های خشک به عنوان ماده تشکیل دهنده، میان وعده ها (اسنک ها) و یا به اشکال سس، نوشابه، روغن ها تقویت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید