1076
آخرین خبرها
یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت

فهرست

خبرهای استانی

۷ - آذر - ۱۴۰۲

بازار میوه های شب یلدا

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اسدالله کارگر درباره تامین میوه های شب یلدا گفت : میوه های شب یلدا اعم از هندوانه ، انار ، انگور و خرمالو می باشد که سال های گذشته هندوانه انبار میشد و برای شب چله وارد بازار می شد . اما با پیش بینی نیاز بازار هندوانه به صورت تازه خوری برای شب یلدا قابل تامین است . کارگر همچنین با اشاره به کشت هندوانه به مقدار مورد نیاز در بخش های جنوبی کشور و مناطق گرمسیر کشور اضافه کرد : هندوانه شب چله از طریق شهرهایی مانند دزفول قابل تامین می باشد.

اسدالله کارگر همچنین درمورد نیاز بازار در بلند ترین شب سال افزود : نمیتوان مقدار را به طور دقیق مشخص کرد اما بعد از عبور از دوران پاندمی کرونا ، رفت و آمد های خانواده ها به حالت عادی بازگشته  به طور قطع مصرف میوه در این شب افزایش می یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اضافه کرد : میوه های مکمل از جمله : پرتقال،نارنگی،سیب در کنار میوه های خاص این آئین به اندازه کافی تامین شده است.

بازار میوه های شب یلدا

بررسی قیمت میوه های شب یلدا :

ابتدای آذرماه میزان میوه‌های وارداتی مانند آناناس کاهش یافت و میوه فروشان عنوان می‌کردند میوه‌های وارداتی برای شب یلدا دپو می‌شوند. اسدالله کارگر درباره بازار تقاضا میوه‌های وارداتی گفت: هدف تأمین بازار میوه شب یلدا با محصولات داخلی است و میوه‌های وارداتی بازار تقاضای کمی دارند . رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت محصولات تغییری خواهند داشت، تاکید کرد: امسال محصولات باغی وضعیت مناسب دارند و خوشبختانه آفت زدگی و بلای طبیعی نداشتیم از این رو میوه با حجم بالا در کشور وجود دارد؛ علاوه بر اینکه در مناسبت‌هایی مانند شب چله، ایام عید نوروز و… تاکید داریم میوه فروشان از سود خود کم کنند تا در شادی مردم شریک باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید