1076
آخرین خبرها
یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت

فهرست

خبرهای استانی

۱۳ - آبان - ۱۴۰۲

آغاز تولید پنبه در کشور

طبق گزارش خبرگزاری ایاگنا، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی،خیام نکویی گفت:برنامه جامع تولید پنبه در کشور تدوین شده و امیدواریم بتوانیم از تمام ظرفیت های کشور برای تولید پنبه استفاده کنیم.

آغاز نولید بذر پنبه در کشور

تامین و تولید بذر:

ماده اولیه برای کشاورزی بذر می باشد که ایران بیشتر از یک دهه اخیر برای تامین بذر به واردات وابسته بود درحالی که ظرفیت تولید و تامین بذر مورد نیاز در کشور وجود داشت اما واردات مانع تولید بذر در داخل کشور شده بود،بر این اساس این موضوع مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.اکنون با بیش از یک دهه تلاش انواع بذرهای اصلاح شده وهیبرید در داخل کشور تولید و تامین می شود ونسبت به انجام این امر به خودکفایی رسیده ایم وتوان رقابت با نمونه های مشابه خارجی را دارا هستیم.

در ارتباط با این موضوع معاون وزیر جهاد کشاورزی تولید بذر را یکی از ابزار های مهم خودکفایی خواند واضافه کرد :موسسه تحقیقات پنبه در دو،سه سال اخیردر زمینه تولید بذر به خودکفایی رسیده و حداقل یک تن عملکرد بیشتر در هر هکتار و سازگاری با شرایط و آب و هوای مناطق مختلف کشور را دارا می باشد.

طبق صحبت های رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج، کشاورزی مهمترین رسالت سازمان است و باید در کشاورزی از روش های نوین آن استفاده کنیم تا در این زمینه پیشرو باشیم و در این زمینه میتوان از دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان کمک گرفت.

خود کفایی در 5 محصول استراتژیک:

از برنامه های مهم وزیر جهادکشاورزی:خود کفایی در پنج محصول مهم از جمله :گندم،جو،برنج،شکر و پنبه می باشد که امسال تولید گندم به بیشتر از 10 میلیون تن رسیده و این رقم فاصله ای تا خودکفایی ندارد و به گفته علی نیکبخت این رقم برای تولید شکر هم قابل انجام است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در این باره افزود:سالانه بین 10 تا 16 میلیون دلار برای واردات : روغن،کنجاله و خوراک دام ارز از کشور خارج می شود که این امر باعث می شود تا به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید