1076
آخرین خبرها
یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت

فهرست

خبرهای استانی

۱۳ - آذر - ۱۴۰۲

افزایش جوجه ریزی در آذرماه

طبق گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی : برآوردها نشان می دهد که جوجه ریزی آذرماه با تامین به موقع نهاده های دامی به 130 میلیون قطعه خواهد رسید.

طبق بررسی آمار از خرداد تاکنون ماهیانه به طور متوسط 128 تا 132 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری رخ داده است که براین اساس کمبودی در عرضه نداریم.

طبق گفته های علی ابراهیمی : نرخ کنونی هرکیلو مرغ زنده را ۵۸ هزارتومان اعلام و افزود : قیمت گذاری دستوری در هیچ جای دنیا معنا ندارد چراکه هزینه‌های تولید متغیر است و همواره بر حسب مکانیزم عرضه و تقاضا باید مرغ عرضه شود.

با در نظر داشتن هزینه های بالای تولید محاسبات از قیمت تمام شده مرغ بالای 60 هزار تومان می باشد و در این باره با وزارت جهاد نامه نگاری هایی انجام گرفته که امید داریم هرچه سریعتر اصلاح شود.

همچنین با ورود تشکل ها و تدارکات و برنامه ریزی صورت گرفته و وضعیت تامین نهاده های دامی رو به بهبود می باشد و انتظار می‌رود وضعیت تامین و حمل در روز‌های آتی تسریع شود.

افزایش جوجه ریزی در آذرماه

در ادامه نکات مهم تغذیه ای جوجه های یک روزه را به اختصار شرح میدهیم :

راهنمای تغذیه جوجه یکروزه مرغ

جوجه یکروزه مرغ عموماً بعد از خروج از تخم تا مدت زمان ۱۲ ساعت نیازی به تغدیه ندارند. بعد از گذشت این تایم میتوان از موادی مانند پلت ، سفیده تخم مرغ ، میوه جات و سبزی جات و… جهت تغذیه پرنده استفاده کرد. پیشنهاد میکنیم علاوه بر مواد معرفی شده در بالا از مکمل هایی مانند کلسیم و مولتی ویتامین نیز برای کامل تر کردن سبد غذایی جوجه یکروزه استفاده کنید.

غذای جوجه یکروزه کبک ، بلدرچین و قرقاول

خوراک جوجه یکروزه بلدرچین ، کبک و قرقاول از روز اول تولد تا حدود ۷ هفته ، پروتئین ۲۸ درصد می باشد. حتماً غذای جوجه ها را قبل از استفاده آسیاب کنید تا پرنده بتواند از آن استفاده کند. بعد از گذشت مدت زمان ۷ هفته از زمان تولد تغذیه آنها را به جیره غذایی با پروتئین ۱۶ درصد الی ۱۸ درصد تغییر دهید

تغذیه جوجه یکروزه بوقلمون

جوجه های یکروزه به دنیا‌ آمده بوقلمون برخلاف سایر پرندگان خوردن و آماشیدن را بلد نیستند و باید این کار را به آنها آموزش داد. برلی یادگیری این عمل باید تعدادی بوقلمون مسن را بین جوجه بوقلمون های یکروزه رها کنید تا به کمک آنها خوردن و آشامیدن را یاد بگیرند. البته باید قبل از این کار بررسی کنید که بوقلمون های مسن دارای بیماری نباشند

بهترین تغذیه برای جوجه بوقلمون جو پودر شده و تخم مرغ پخته می باشد

تغذیه جوجه یکروزه غاز

جوجه یکروزه غاز هم مانند سایر طیور تا ۲۴ ساعت نیازی به تغذیه ندارند. در این مدت تنها باید آب کافی در دسترس آنها قرار گیرد.بعد از گذشت ۲۴ ساعت از زمان تولد ، پیشنهاد میشود از پروتئین ۲۰ درصد برای تغذیه غاز استفاده میشود

تغذیه جوجه یکروزه اردک

تغذیه جوجه اردک از یک روزگی الی ۲۰ روزگی پودر استخوان ، گندم ، ذرت ، سویا لیزین و سبوس می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید