1076
آخرین خبرها
هشدار زنگ زرد گندم و آفات به صدا درآمد آیا بنادر چابهار به هندی ها واگذار شد آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان زعفران ایرانی به 55 کشور صادر شد میزان آب سدها و هشدار کم آبی افزایش ابتلا به تب کریمه کنگو ضرر جبران ناپذیر به کشاورزان خوزستان تامین ارز 20 روزه شد مدیریت بیماری ها در گندم آغاز شد لرستان رکورددار صادرات علت گرانی مرغ در اسفندماه سبزی و صیفی جات گران شد آغاز تجارت برد برد در ایران یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته

فهرست

خبرهای استانی

اردیبهشت ۷, ۱۳۹۶

بهزاد بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی ایاگنا به مزایای جنبی صنعت زنبورداری در بخش کشاورزی و دارویی اشاره کرد و گفت: اگر زنبورداران به تجهیزات روز و آموزش‌ نوین مجهز شوند، می‌توانند به جز تولید عسل از مزایای جانبی آن هم درآمدزایی کنند.

وی افزود: به عنوان مثال ژل رویال (غذای ملکه زنبور) به عنوان اکسیر جوانی در صنعت داروسازی و پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد که در حالت سنتی در هر کندو 200 گرم تولید می‌شود، اما از سال گذشته برای نخستین بار با تکنولوژی تولید انبوه، میزان آن به یک کیلو در هر کندو رسیده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از زنبورداران به کارهای حمایتی از زنبورداران کشور اشاره کرد و گفت: در 2 مقطع فصل بهار و پاییز که عسل کندو برداشت می‌شود، زنبور برای زنده ماندن نیاز به یک ماده غذایی دارد که ما شکر را جایگزین می‌کنیم و سال گذشته از مجموع 30 هزار تن شکر مصرفی، 7 هزار تن را با قیمت پایین‌تر در اختیار زنبورداران قرار دادیم.

وی به میزان سرانه مصرف عسل در دنیا اشاره کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته سرانه مصرف بین 1.5 تا 2 کیلو گرم و در سایر کشورها 600 گرم است که این رقم در ایران به 900 گرم می‌رسد.

مدیرعامل صندوق حمایت از زنبورداران همچنین به نقش زنبورداری و گرده‌افشانی و توسعه سایر محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در نقاطی از کشور که صنعت زنبورداری پررنگ‌تر است، شاهد افزایش حجم و کیفیت محصولات کشاورزی وابسته به گرده‌افشانی از جمله سیب، کلزا، آفتاب‌گردان و دانه‌های روغنی هستیم.

بانکی‌پور این را هم گفت که مطالعات علمی نشان داده، ارزش اقتصادی زنبورعسل در حوزه گرده افشانی 90 برابر ارزش اقتصادی در تولید سایر محصولات کشاورزی است تا حدی که می‌گویند اگر زنبور عسل از بین برود، کشاورزی دنیا هم ظرف 3 ماه از بین می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید