1076
آخرین خبرها
افزایش تقاضا موجب کمبود تراکتورهای تحویلی شد هشدار زنگ زرد گندم و آفات به صدا درآمد آیا بنادر چابهار به هندی ها واگذار شد آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان زعفران ایرانی به 55 کشور صادر شد میزان آب سدها و هشدار کم آبی افزایش ابتلا به تب کریمه کنگو ضرر جبران ناپذیر به کشاورزان خوزستان تامین ارز 20 روزه شد مدیریت بیماری ها در گندم آغاز شد لرستان رکورددار صادرات علت گرانی مرغ در اسفندماه سبزی و صیفی جات گران شد آغاز تجارت برد برد در ایران یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور

فهرست

خبرهای استانی

شهریور ۷, ۱۳۹۵

چند وقتیست که صحبت از سامانه خرید فروش بر پایه اینترنت ملی در حوزه پسته شنیده میشود . بالا رفتن نفوذ اینترنت در بین کشاورزان باعث کاربردی شدن این طرح میشود . ایران به عنوان بزرگترین صادر کننده این محصول نیاز به راهکاری ساده برای ارتباط کشاورزان و نمایندگان آنها با صادر کنندگان داشت.

این روزها کشاورزی گوی سبقت استفاده از دنیای اینترنت را برای پیشرفت از هر حوزه ای ربوده کانال های کشاورزی و گروهای آن جزو شلوغ ترین مشاغل گروه های اجتماعی هستند. حتی اگر پدر پیر خانواده توانایی استفاده نداشته باشد فرزندی دارد که با گوشی هوشمند خود اینترنت را بچرخد تا شاید با راه حلی از غم پدر بکاهد.

خانه پسته ایران که بعنوان بازوی قدرتمند در حوزه تجارت الکترونیک چندین طرح را همزمان برای پیشبرد اهداف دولت در اقتصاد مقاومتی پیش رو دارد این روزها سخت درگیر  آماده سازی رونمایی از طرح ملی سامانه خرید و فروش پسته برپایه اینترنت  است . به گزارش خبرنگار ایاگنا از جهاد کشاورزی این طرح که حاصل بیش از 2 سال کار مداوم  میباشد بزودی با شروع  فصل خرید و فروش پسته با حضور مسئولین رونمایی میشود .

از مزایای مهم این طرح قابلیت دسترسی تمامی اقشار حوزه صنعت پسته از تولید کننده و واسطه های محلی گرفته تا صادر کننده و فروشنده های جز به این سامانه است و با وجود درگاه های جهانی حتی خریداران خارجی نیز علاوه بر صادر کنندگان میتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

همچنین تکنولوژی بسیار پیشرفته پردازش اطلاعات آن میتواند کسانی را که قصد برهم زدن رونق یا تشویش در بازار را دارند خود به خود حذف کند و برای ارزان فروشان و گران فروشان امکان ارائه گزارش را داشته باشد.

از امتیازات ارزشمند این سامانه اعلام قیمت های بروز پسته میباشد که دیگر جلو استفاده از خلاء نبود اطلاعات را میگیرد.

همچنین آموزشهای پلکانی برای شناخت بازار و فروش بهتر محصول برای کشاورزان از دیگر مزایای این سامانه است.

با تمام این امکانات گفته میشود استفاده از این سامانه بسیار ساده است بطوری که فقط اگر کشاورز یا حتی یکی از اعضای خانواده او سواد خواندن و نوشتن داشته باشد میتواند از آن استفاده کند دسترسی آسان بروی تمامی وسایل الکترونیکی هوشمند از تلویزیون و گوشی گرفته تا تبلت و لب تاپ آن را جذاب تر کرده است.

تلاش ما برای اطلاع از دیگر جزئیات این سامانه و زمان رونمایی از آن کار بجایی نبرد ولی امیدواریم هرچه زودتر این سامانه رونمایی شود تا بتواند مشکلی از مشکلات بسیار زیاد پسته کاران عزیز را حل کند.

۲ پاسخ

  1. با سلام
    این سامانه کجا و توسط کدام ارگان طراحی شده؟؟
    من به عنوان یک باغدار و کارشناس فروش پسته امکان کمک به این سامانه هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید