1076
آخرین خبرها
ضرر جبران ناپذیر به کشاورزان خوزستان تامین ارز 20 روزه شد مدیریت بیماری ها در گندم آغاز شد لرستان رکورددار صادرات علت گرانی مرغ در اسفندماه سبزی و صیفی جات گران شد آغاز تجارت برد برد در ایران یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران

فهرست

خبرهای استانی

آبان ۴, ۱۳۹۵

با توجه به استقبال کشاورزان از کشت پاییزه در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شود که بخشی از نیاز کشور را پاسخگو است.

مجری طرح چغندرقند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی امروز  درباره وضعیت میزان تولید چغندرقند در کشور گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن چغندرقند تحویل کارخانه‌ها شده است که در مقایسه با مدت مشابه گذشته، از افزایش ۶۴ درصدی برخوردار است.

علیرضا یزدانی افزود: سطح زیر کشت چغندرقند پاییزه تاکنون هشت‌هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که در مقایسه با سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است و کشت در برخی مناطق کشور همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت چغندرقند پاییزه در سال گذشته شش‌هزار و ۳۰۰ هکتار بود، در حالی که امسال تاکنون به هشت‌هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده و پیش‌بینی می‌شود که کشت در مناطق مختلف تا نیمه آبان‌ماه ادامه داشته باشد.

یزدانی ادامه داد: مناطق گرمسیر همچنان فرصت دارند تا محصول چغندرقند را در اراضی خود بکارند.

کشت پاییزه بیش از ۱۲ هزار هکتاری مورد انتظار است

مجری طرح چغندرقند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده است که ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشور به کشت پاییزه چغندرقند افزایش یابد که با توجه به استقبال کشاورزان پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت این مقدار فراتر رود.

وی درباره تولید شکر قابل استحصال از این مقدار چغندرقند یادآور شد: با توجه به افزایش تولید چغندرقند در کشور، پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شود؛ این در حالی است که میزان شکر تولیدشده در سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود.

یزدانی پیش‌بینی کرد که شش میلیون تن چغندرقند حاصل از کشت بهاره و پاییزه تحویل کارخانه‌ها شود، در حالی که برنامه ابلاغی کشت پاییزه ۱۸ هزار هکتار است.

وی در پایان اظهار داشت: برخی استان‌ها و مناطق کشور برای کشت پاییزه با توجه به در اختیار قرار دادن نهاده‌هایی همچون بذور چغندرقند، اعلام آمادگی کردند و بدین‌ترتیب امسال سال خوبی برای محصول چغندرقند خواهد بود و امیدواریم بخشی از نیاز کشور به این محصول از طریق تولید داخل تأمین شود./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید