1076
آخرین خبرها
افزایش ابتلا به تب کریمه کنگو ضرر جبران ناپذیر به کشاورزان خوزستان تامین ارز 20 روزه شد مدیریت بیماری ها در گندم آغاز شد لرستان رکورددار صادرات علت گرانی مرغ در اسفندماه سبزی و صیفی جات گران شد آغاز تجارت برد برد در ایران یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر

فهرست

خبرهای استانی

اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایاگنا معاون وزیر در امور دام صبح امروز در همایش راه‌حل‌های جامع مدیریت جوجه‌کشی که در هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهار داشت:‌ یک زمانی واردکننده مرغ از کشورهای دیگر از جمله فرانسه بودیم، اما اکنون به جایی رسیده‌ایم که با بهبود فرایند تولید می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش سرعت تولید علم در دنیا افزود: باید به گونه‌ای حرکت کنیم که در همه حوزه‌ها تجهیزات خود را به روز کنیم، چرا که اکنون 120 تا 130 کارخانه جوجه‌کشی داریم که ظرفیت بیش از دو برابر نیاز کشور را دارد، ولی واقعیت آن است که دستگاه‌های ما به روز نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 2 میلیون و 170 هزار تن مرغ سالانه در کشور تولید می‌شود که با همین ظرفیت می‌توانیم 500 هزار تن دیگر به تولید خود اضافه کنیم، ولی باید دید آیا امکان حضور در بازارهای صادراتی وجود دارد؟

وی به اهمیت سیستم اتوماسیون و استفاده از تکنولوژی‌های روز در بخش جوجه‌ریزی و مرغداری‌ها اضافه کرد و گفت:‌ امروزه باید سیستم اتوماسیون در برخی از بخش‌ها مستقر شود و سیستم تهویه و پرورش جوجه یک‌روزه در برخی از مرغداری‌ها تا کشتارگاه نیاز به بازنگری دارد.

به گفته رکنی از مجموع 107 میلیون تن مرغ تولیدی در دنیا 10 میلیون آن در تجارت جهانی قرار می‌گیرد که نزدیک به 3 میلیون تن آن در کشورهای اطراف ما جابجا می‌شود.

وی اضافه کرد: عراق و عربستان هرکدام سالانه 700 هزار تن مرغ وارد می‌کنند و باید دید ما چقدر توانسته‌ایم، از این بازار را بگیریم؟ چرا که در سال گذشته تنها توانسته‌ایم 100 هزار تن مرغ صادر کنیم.

وی مجهز نبودن کشتارگاه‌ها و نداشتن امکاناتی همچون تفکیک محصولات پروتئینی را از جمله موانع دانست و افزود: نسبت به سهم تولید ما در دنیا تنها یک درصد آن صادر می‌شود.

رکنی به کاهش دوره پرورش مرغ با توجه به تغییر سیستم‌های تولید اشاره کرد و گفت: 30 سال پیش طول دوره پرورش 12 هفته بود که این عدد اکنون به 5 هفته با مرغ وزن 2 کیلوگرم رسیده است.

وی این را هم گفت که در سال 92 حجم تجارت مرغ در کشور 14 میلیون دلار بوده که این رقم اکنون به 600 میلیون دلار آن هم با تراز تجاری مثبت رسیده است.

به گزارش ایاگنا، در همایش راه‌حل‌های جامع مدیریت جوجه‌کشی که با حضور رکنی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های مطرح در عرصه آخرین فناوری‌های صنعت پرورش مرغ و جوجه‌ریزی برگزار شد، آخرین تجهیزات، فناوری‌ها و سیستم‌های کنترل کیفیت برای پرورش مرغ سالم و جوجه‌ریزی مناسب معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید