سازمان حمایت از مصرف کنندگان با وجود افزایش قیمت غیرقانونی شیر پاستوریزه در یک برند پرفروش و تأثیرات آن در سبد خانوار، باز هم از از مردم و رسانهها خواست که اطلاعرسانی لازم را به این سازمان از طریق شماره تماس ۱۲۴ اعلام انجام دهند.
به گزارش ایاگنا، سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بهعنوان سازمان ناظر بر قیمتگذاری و فروش کالای مصرفی مردم در واکنش به خبر «شیر بازهم غیرقانونی 200 تومان گران شد» توضیحاتی ارائه کرد که نشان از عدم تسلط کافی این سازمان بر بازار حتی در کالای های اساسی مانند شیر مصرفی مردم است.
در مطلب گذشته این خبرگزاری به این نکته اشاره شد که باوجود جریمه چندمیلیاردی 2 شرکت صنایع لبنی در هفتههای اخیر، گرانفروشی برخی صنایع لبنی متخلف ادامه دارد، بهطوری که یکی از شرکتهای بزرگ صنایع لبنی پرفروشترین محصول خود را 200 تومان در هر لیتر گران به فروش میرساند و ظاهراً جریمهها نیز تأثیری بر این تخلفات نداشته است.
از نکات جالب اشاره شده در واکنش سازمان حمایت درباره این گران فروشی عدم مشاهده تصویر مندرج در خبر است و خواهان آن شده که مستندات لازم در این زمینه ارائه شود.
سازمان حمایت از مصرفکنندگان برای انجام وظایف قانونی در نظارت بر کالاهای مصرف باید نظارت لازم را داشته باشد تا نیازی نباشد که بعد از گران شدن یک کالا مردم یا رسانهها به آن سازمان اعلام کنند.
در گزارش ارائه شده نیز با وجود ارائه مستندات لازم از جمله تصویر کالای گران شده این سازمان ظاهراً باز هم قادر به رویت گرانی فروشی نبوده است. خبر یاد شده را کلیک در اینجا مشاهده کنید.
در واکنش سازمان حمایت اینطور اشاره شده است که “افزایش قیمت شیر استریل اشاره شده در خبر مذکور طی سال گذشته رخ داده است” . بنابراین با وجود گذشت یک سال از گران شدن قیمت این محصول این سازمان نتوانسته است قیمتها را کنترل و از اجحاف در حق مردم جلوگیری کند.