1076
آخرین خبرها
لرستان رکورددار صادرات علت گرانی مرغ در اسفندماه سبزی و صیفی جات گران شد آغاز تجارت برد برد در ایران یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی

فهرست

خبرهای استانی

تیر ۵, ۱۳۹۵

رئیس سازمان چای کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی  با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، قیمت هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک با ۱۲ درصد افزایش از دوهزار و ۱۸۰ تومان سال گذشته به دوهزار و ۴۴۰ تومان رسید.

محمدولی روزبهان افزود: قیمت برگ سبز درجه دو نیز با ۱۳ درصد افزایش از قیمت یک هزار و ۲۱۰ تومان سال گذشته به یک‌هزار و ۳۶۷ تومان رسید.

وی درباره میزان افزایش قیمت برگ سبز چای با توجه به هزینه‌های چایکاران خاطرنشان کرد: در حوزه چای با عدم افزایش تاریخی قیمت روبه‌رو هستیم، حتی در برخی سال‌ها شاهد افزایش تنها ۱۰ ریالی بوده‌ایم.

روزبهان ادامه داد: نگاهی به افزایش قیمت‌ها طی چند سال اخیر نشان از افزایشی به ترتیب ۱۲,۵، ۲۱، ۵۰ و بیش از ۵۰ درصدی بوده‌ایم که هیچ‌گاه با تورم پیش نرفته است.

وی تصریح کرد: شرایط نسبت به سال قبل بهتر شده است، اما نیاز به استمرار حمایت‌های دولت داریم، زیرا قیمت اعلام‌شده فعلی، هزینه‌های باغ و مقدار کمی سود را برای چایکاران پوشش می‌دهد.

روزبهان یادآور شد: مشکل اساسی باغ‌های چای در کشور، پایین بودن میانگین سطح کشت است که به‌دلیل تقسیم اراضی چای بین وراث هرساله کاهش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: در حالی که متوسط سطح کشت در ۱۸ سال گذشته شش‌هزار و ۵۰۰ متر بود، در حال حاضر به سه‌هزار و ۵۰۰ متر رسیده است؛ بنابراین باید جلوی کاهش آن گرفته شود که البته برنامه‌هایی نیز در دستور کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید