1076
آخرین خبرها
لرستان رکورددار صادرات علت گرانی مرغ در اسفندماه سبزی و صیفی جات گران شد آغاز تجارت برد برد در ایران یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی

فهرست

خبرهای استانی

مرداد ۷, ۱۳۹۶

کارشناس حوزه آب کشور با اشاره به این که کشور دربحث آب های تجدید پذیر به خط قرمز رسیده است گفت: اگر برنامه ریزی برای کاهش میزان مصرف در جامعه صورت نگیرد بدون شک روند بحران آبی ابعاد گسترده تری را تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایاگنا ، امیر حسین رقیمی در مصاحبه با رادیو ضمن اشاره به این جمله که ایران در منطقه خشک و نیمه خشک جهان واقع شده است، افزود: این منطقه امروز در اثر عوامل مختلف منجمله خشکسالی با کمبود شدید منابع آبی مواجه است.

وی در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود، اظهارداشت: آب مورد مصرف در بخش آشامیدنی و صنعت به ترتیب شش و دو درصد است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی طرح های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن اشاره به مقوله آب روستایی گفت: طبق آخرین برآوردها از مجموع 80 میلیون نفر جمعیت کشور 21 میلیون نفر در بخش روستایی ساکن هستند.

وی افزود: بخش شهری 55 درصد وابسته به منابع آب زیر زمینی و 45 درصد وابسته به منابع سطحی است و در عوض بخش روستایی 85 تا 90 درصد وابسته به منابع زیر زمینی محلی و 10 تا 15 درصد وابسته به منابع آب سطحی است.

وی بابیان اینکه خشکسالی منابع آب زیر زمینی کشور را دچار بحران کرده است، اظهارداشت: مناطق روستایی امروز با کمبود شدید منابع آبی مواجه هستند.

غلامعلی معماری کارشناس حوزه آب نیز گفت: متوسط میزان بارندگی سالانه در ایران 252 میلیمتر است.

وی در ادامه حجم نزولات جوی کشور را 410 میلیارد متر مکعب در سال اعلام کرد و افزود: از این میزان 72 تا 75 درصد سالانه تبخیر و از چرخه مصرف خارج می شود.

این کارشناس حوزه آب کشور گفت: آب تجدید شونده ای که سالانه صرف تغذیه منابع آب زیر زمینی و سدها ی مملکت می شود هم اکنون 90 تا 95 میلیارد متر مکعب است.

وی افزود: مطابق آمار میزان مصرف آب در بخش کشاورزی کشور 88 میلیارد متر مکعب، در بخش آشامیدنی شش میلیارد متر مکعب و در بخش صنعت و محیط زیست دو میلیارد متر مکعب است.

معماری با اشاره به این جمله که کشور دربحث آب های تجدید پذیر به خط قرمز رسیده است، یادآورشد: اگر برنامه ریزی برای کاهش میزان مصرف یا مصرف بهینه در جامعه صورت نگیرد بدون شک روند بحران آبی ابعاد گسترده تری را تجربه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید