1076
آخرین خبرها
سبزی و صیفی جات گران شد آغاز تجارت برد برد در ایران یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو

فهرست

خبرهای استانی

آبان ۲۰, ۱۳۹۵

کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال بیش از پنج هزار تن انار از انارستان های بانه، سروآباد و کامیاران در استان برداشت شد.

رسول امینی افزود: در استان در مجموع 355 هکتار انارستان وجود دارد و برنامه سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه سالانه بیش از 30 هکتار انارستان جدید است.
این کارشناس باغبانی افزود: انارستان های کردستان بیشتر در مناطق گرمسیری این استان که دارای بیش از پنج ماه گرم و تابستان های طولانی بوده، احداث شده است.
وی اظهار کرد: کشت انار در سطوح شیبدار و کوهستانی استان کردستان سابقه دیرینه ای دارد و 80 درصد انار تولید شده استان به صورت تازه خوری مصرف می شود.
امینی گفت: به دلیل نبود صنایع تبدیلی و کانسانتره انار در استان، بخشی از انار تولید شده به صورت سنتی توسط باغداران به شرب و رب انار، مارمالاد و لواشک انار تبدیل می شود و از پوست آن در رنگرزی و دباغی استفاده می‌کنند.
وی اضافه کرد: بخش دیگری از انار تولید شده و مازاد بر نیاز استان برای فراوری صنعتی به استان های همجوار از جمله همدان فرستاده می شود.
کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی کردستان افزود: کارشناسان این سازمان هر ساله دوره های آموزشی مبارزه مکانیکی را با آفت کرم گلوگاه (سرشاخه زنی) را برای باغبانان برگزار می کنند.
وی اضافه کرد: در استان کردستان در مجموع 38 هزار هکتار انواع باغ های محصولات هسته دار و بدون هسته وجود دارد و سالانه بیش از 270 هزار تن انواع محصولات باغی در استان برداشت می شود.

**خواص دارویی انار:
امروزه تحقیقات زیادی درباره خواص انار و ترکیبات موجود در آن انجام شده که موید اثرات مفید این میوه در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها ست و ازسوی دیگر به علت وجود ترکیبات دارویی حتی از پوست آن در صنایع داروسازی استفاده می شود.
این میوه دارای مواد شیمیایی بسیاری است که در مبارزه با تصلب شرائین، آماس سرطان و کند کردن واکنش های پیرشدن سلول ها موثر است.
انار منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و ویتامین C است و مصرف‎ آب‎ آن از ابتلا بـه‎ سرطان‎ پروستات‎ جلوگیری‎ می‎کند.
انار سرشار از ویتامین های A,B,C,E و آهن و آب آن دارای قند تانن و ماده مفید دیگری به نام مانتین است که موجب تصفیه کبد می شود.
در استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد باغی و زراعی وجود دارد و سالانه بیش از 2.5 تُن انواع محصولات کشاورزی (زراعی، باغی)برداشت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید