1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

محمود حجتی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های تجهیز اراضی کشاورزی شهرستان لاهیجان در گفت وگوبا خبرگزاری بیان کرد: کشاورزان نباید از عدم فروش برنج که مهرماه وارد کارخانه های شالیکوبی شده، نگرانی داشته باشند زیرا هنوز وقت کافی برای فروش وجود دارد و حتما برنج آنها به فروش خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با نظام تعرفه، سیاست هایی را دنبال می کند تا تعادل بین واردات، تقاضا و تولید برنج ایجاد و نگرانی کشاورزان رفع شود.
حجتی در توضیح سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی در مورد فروش برنج افزود: حجم رقم های وارداتی برنج در مقابل حجم مصرف برنج داخلی، قابل توجه نیست و نزدیک 70 درصد برنج مصرفی، در داخل کشور تولید می شود و باید در سطح بازار ، تقاضای عمومی رصد شود ضمن آنکه سیاست های دولت نگرانی عرضه و تقاضای کل را مدیریت می کند.
وی به بازدید از چند طرح تجهیز اراضی کشاورزی لاهیجان اشاره و اضافه کرد: در سفر رئیس جمهوری به گیلان مصوب شد که سالانه، 10 هزار هکتار از اراضی استان و در یک دوره پنج ساله، معادل 50هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان، تجهیز و نوسازی شود که در این سالها این تعهد به خوبی انجام شده است.
به گفته حجتی، دولت نیز تعهداتش را در مورد طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال کشور انجام داده و امسال تجهیز حدود هفت هزار هکتار از اراضی درحال اجراست.
وی درباره فواید و آثار تجهیز اراضی برای بهره برداران اظهار داشت: این کار بیشترین تاثیر را در رابطه با نظام آبیاری، مدیریت و مکانیزاسیون دارد؛ اراضی تجهیز شده اشکال هندسی می یابند، زهآب ها بخوبی بویژه در آبیاری تخلیه شده و دسترسی به هر زمینی آسان می شود.
وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه گفت: طرح تجهیز اراضی، مقدمات کشت دوم را نیز فراهم می سازد و با تقویت این مهم، درآمد تکمیلی در کنار درآمد تک محصولی برنج برای کشاورزان ایجاد خواهد شد.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به گیلان، از طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری روستای فتوپشته بخش رودبنه لاهیجان بازدید کرد. این طرح با قرارداد اولیه 10میلیارد و 880میلیون ریال در حال اجراست.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و از 23هزار و 800 هکتار اراضی شالیزاری آن، حدود 19هزار هکتار برای اجرای طرح تجهیز و نوسازی آماده است که تاکنون 13 هزار هکتار آن انجام شده است.
بیش از 317 هزار بهره بردار در 238 هزار هکتار اراضی شالیکاری گیلان فعالیت دارند و سالانه حدود یک میلیون و 160 تن شلتوک به دست می آورند که از این میزان، حدود 750 تن برنج سفید با کیفیت بدست می آید.
بازدید از پروژه های شاخص بخش کشاورزی در شهرستان های آستانه اشرفیه، لنگرود و رودسر در شرق استان گیلان، از دیگر برنامه وزیر جهاد کشاورزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید