1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

با اتمام دوره بهره‌برداری چای، آمار کلی به ۱۳۹ هزار تن رسید که ارزشی معادل ۲۳۴ میلیارد تومان است و تاکنون ۱۵۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور امروز  گفت: فصل بهره‌برداری از باغ‌های چای به اتمام رسیده و بوته‌ها در فصل خواب هستند.

محمدولی روزبهان افزود: با افزایش ۶۰ درصدی تولید در مقایسه با سال گذشته آمار کل برگ سبز خریداری‌شده از بهره‌برداران به ۱۳۹ هزار تن رسید که حدود ۷۰ درصد آن درجه دو و ۳۰ درصد را برگ سبز درجه یک تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این مقدار برگ سبز چای معادل ۲۳۴ میلیارد تومان است که ۱۵۲ میلیارد تومان آن به حساب چایکاران واریز شده و مابقی آن در هر هفته پنج میلیارد تومان واریز می‌شود.

روزبهان ادامه داد: این در حالی است که ارزش کل برگ سبز خریداری‌شده در سال گذشته ۱۳۶ میلیارد تومان بود.

وی تصریح کرد: مطابق مصوبه بودجه، قدرالسهم دولت به‌صورت کامل پرداخت شده و کارخانه‌ها باید از فروش محصولات قدرالسهم خود را رداخت کنند تا تسویه کامل انجام شود.

آغاز فصل هرس باغ‌های چای از اواخر آبان‌ماه

رئیس سازمان چای کشور از انجام هرس باغ‌های چای از اواخر آبان‌ماه خبر داد و یادآور شد: امسال برای هر هکتار هرس کف‌بر شش میلیون تومان و برای هرس کمربر سه میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که زمان آغاز آن بسته به منطقه از اواخر آبان تا دی‌ماه خواهد بود.

روزبهان تأکید کرد: در سال جاری به‌زراعی و جوان‌سازی چهارهزار هکتار از باغ‌های چای مدنظر است.

وی اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور نیز در حال حاضر ۴۱ هزار نفر عضو و ۴۰ میلیارد تومان سرمایه دارد.

روزبهان همچنین گفت: امسال ۵۰ میلیارد تومان وام برای انجام عملیات به‌زراعی، هرس و احیا از سوی کارخانه‌ها و دولت پرداخت می‌شود.

آخرین چای سنواتی موجود در کشور مربوط به سال ۱۳۸۸ است

رئیس سازمان چای کشور درباره میزان تولید چای خشک و چای‌های سنواتی موجود افزود: در سال گذشته کل چای خشک تولیدشده ۱۹ هزار و ۶۰۰ تن بود که تمامی آن به فروش رفت.

وی خاطرنشان کرد: از تولید سال ۱۳۹۳ نیز چای خشکی باقی نمانده و پیش‌بینی می‌شود که از تولید ۳۰ هزار تنی چای خشک امسالی، در فصل سرما که مصرف بیشتر است، تمامی آن به فروش برسد.

روزبهان ادامه داد: آخرین چای سنواتی موجود در انبارها مربوط به سال ۱۳۸۸ است که تنها قابلیت صادرات برای مصارف صنعتی را داشته و اجازه ورود به بازار مصرف را ندارد.

وی تصریح کرد: بخشی از چای سنواتی، توسط بانک ملی به مزایده گذاشته شده که مراحل اداری آن در حال انجام است.

روزبهان یادآور شد: کل چای‌های سنواتی موجود در کشور کمتر از ۵۰ هزار تن است که تمامی آن در انبارهای تحت کنترل و پلمپ نگهداری می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: چای‌های سنواتی تحت نظارت دستگاه‌های مربوطه است و فقط در شرایط کنترل‌شده اجازه صادرات برای مقاصد صنعتی ازجمله تولید عطر، رنگ و سایر موارد را دارد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید