1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سالانهبیش از 25 هزار تن سم کشاورزی در 16 میلیون هکتار از باغ‌های کشاورزیکشور مصرف می‌شود.

محمدعلی باغستانی عصر امروز در حاشیه برگزاری همایش انتقال یافته‌های کاربردی و طرح ناظران گیاه‌پزشکی در سالن موزه ریاست جمهوری رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساماندهی بحث سموم در کشور از دو جهت یکی ارتقای سموم کشاورزی و دیگری نیز تسهیل در ثبت سموم کم‌خطر، کاهش و تنظیم تعرفه‌ها بر اساس میزان خطری که سموم دارند مد نظر است.

وی ادامه داد: ثبت سموم با نام تجارتی، تشویق کمپانی‌های بزرگ برای تولید سموم تحت لیسانس در کشور، تکنولوژی تولید در داخل کشور و ارتقای تولیدکنندگان داخلی نیز از برنامه‌های این سازمان است.

باغستانی بیان کرد: در کنار آن، بحث استفاده از روش‌های بیولوژیک به‌منظور کاهش مصرف سم را در دستور کار داریم که در این زمینه توسعه شبکه‌های پیش آگاهی و استفاده از سیستم‌های نوین پیش آگاهی است و ما در این راستا کاری را با دانشگاه تهران آغاز کردیم که با استفاده از سیستم‌های پهباد و تصویری به پایش و ردیابی آفات می‌پردازیم که می‌تواند در کاهش میزان مصرف سم تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مزارع گندم کشور پیش‌بینی این بود که 700 تا 800 هزار هکتار سم در برابر بیماری زنگ گندم در مزارع تدارک دیده شود که به‌دلیل فعالیت شبکه‌های پیش آگاهی کشور، این میزان به 60 هزار هکتار کاهش یافت که فقط در رابطه با این بیماری زنگ گندم 800 تن سم در کشور کمتر استفاده شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: در کنار توسعه شبکه‌های پیش آگاهی، توسعه روش‌های غیر شیمیایی مثل استفاده از کارت‌های زرد و فرومون‌ها است که در مورد فرومون‌ها سال گذشته با تسهیلاتی که داشتیم میزان مصرف آن به دو برابر افزایش پیدا کرد.

باغستانی استفاده از روش بیولوژیکی را توصیه و عنوان کرد: در این مورد در سال گذشته 230 هزار هکتار در راستای مبارزه بیولوژیکی در کشور داشتیم که از اعتبارات یارانه‌ای هدایت ‌شد به‌طوری که 60 درصد را حفظ نباتات و 40 درصد را کشاورز پرداخت می‌کند و به‌تازگی این اعتبارات به سمت مبارزات بیولوژیکی محصولات تازه‌خوری می‌رود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 25 هزار تن سم کشاورزی در 16 میلیون هکتار از باغ‌های کشاورزی کشور مصرف می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید