1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

ایرج ساعدی مدیر آب خاک وامور فنی مهندسی جهاد کشاورزی روز دوشنبه در حاشیه بازدید معاون آب ، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی از طرح تسطیح و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری روستای ‘ ملا کلا ‘ شهرستان سیمرغ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، وسعت شالیزارهای مازندران را 230 هزار هکتار اعلام کرد .
وی از توجه ویژه جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید به اجرای طرح های تسطیح اراضی در مازندران خبر داد و گفت : پارسال برای تسطیح و یکپارچه سازی سه هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان با هزینه 230 میلیارد ریال قرارداد منعقد شده بود که تاکنون یکهزار و 800 هکتار آن انجام شد.
ساعدی با اظهار این که تسطیح بقیه این اراضی پس از برداشت برنج در سال جاری انجام می شود ، افزود : امسال نیز در صورت تامین بودجه ، طرح در پنج تا هفت هزار هکتار از شالیزارهای استان اجرا خواهد شد.
وی اعتبار مورد نیاز برای تسطیح هفت هزار هکتار اراضی شالیزاری را 600 میلیارد ریال اعلام کرد.
عملیات اجرای طرح تسطیح و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری هر ساله پس از برداشت شالی و از اواخر شهریور آغاز می شود.
مدیر آب ، خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی مازندران ساخت سامانه آبیاری و زهکشی ، آرایش مناسب هندسی ، قطعه بندی و تسطیح ، احداث جاده دسترسی و تجمیع و یکپارچه سازی را از جمله اقدامات لازم برای نوسازی اراضی شالیزاری برشمرد.
ساعدی ، متناسب نبودن اعتبارات تخصیص یافته مطابق برنامه توسعه با وسعت اراضی شالیزاری ، کوتاه بودن مدت زمان اجرا ، خلاء قانونی در زمینه اراضی وقفی و زراعی دارای سند ثبتی و همچنین نبود تشکل قانونی برای بهره برداری و نگهداری مناسب از تاسیسات احداثی را هم از جمله مشکلات اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری اعلام کرد.
فراهم شدن زمینه کشت دوم ، کشت دوباره برنج ، آسان سازی اجرای طرح مکانیزاسیون ، کاهش مصرف سم ، افزایش درآمد کشاورزان و کاهش ضایعات محصول از مزیت های اجرای طرح تسطیح و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری است .
مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب هم از دیگر ویژگی های اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری است . به گفته کارشناسان ، تجهیز و نوسازی شالیزارها به طور میانگین سبب 25 درصد صرفه جویی در مصرف آب می شود.
مازندران با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید ، تامین کننده بیش از 40 درصد از نیاز کشور به برنج است .
معاون آب ، خاک و صنایع وزیر جهاد کشاورزی در این بازید در جریان مسایل و مشکلات اجرای طرح تسطیح و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری شهرستان سیمرغ قرار گرفت .
علی مراد اکبری قرار است همچنین امروز از طرح تسطیح اراضی شالیزاری در روستای ‘ هولار ‘ شهرستان ساری هم بازدید کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید