1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

تولید جهانی بادام در این فصل با ۶ درصد افزایش مواجه شد و این موضوع به دلیل افزایش مصرف این ماده غذایی فوق العاده مغذی در محصولات قنادی به عنوان یک غذای آماده، ماده تشکیل دهنده میان وعده ها یا سایر تنقلات در اتحادیه اروپا، چین و هند بوده است.

به گزارش ایاگنا از سایت “والنسیا فروتس”، بر اساس آخرین برآوردهای موجود از اداره کشاورزی ایالات متحده ، برداشت جهانی این محصول در فصل جاری به ۱,۳ میلیون تن رسیده و با ۶ درصد افزایش در حجم در سال ۲۰۱۶/۱۷ به ثبت رسیده است و انتظار می رود این میزان حجم بادام، تقاضای رو به رشدمصرف این میوه خشک را برآورده کند. این درحالی است که تقاضا برای آن ۱.۲ میلیون تن در فصل جاری و ۴ درصد بیشتر در فصل گذشته است.

همچنین پیش بینی وزارت کشاورزی امریکا، از کاهش تولید که عمدتا مربوط به کالیفرنیاست، حکایت دارد به طوری که انتظار می رود از ۱,۲۱ میلیون تن در ماه اوت به یک میلیون تن کاهش یابد و این مساله به دلیل کاهش عملکرد گلدهی بوده و از سویی به فاکتورهای آب و هوایی نسبت داده شده است.

این درحالی است که تولید بادام در اتحادیه اروپا به ۱۰۳ هزار تن رسیده ، به طوری که ۱۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶/۱۷ و به دلیل افزایش تولید در اسپانیا بوده، از سوی دیگر، میزان حجم در ایتالیا مشابه مقدار فصل قبل برآورد شده است.


José María Alcácera ، عضو سازمان کشاورزی Asaja(انجمن کشاورزان جوان اسپانیا )، دو هفته پیش در بیانیه ای بهEfeagro(۱)، ارقام را در اداره ملی میوه خشک و آجیل (۲)، نشان داد که با تخمین تولید ۵۲،۰۰۰ یا ۵۳،۰۰۰ تن بذر بادام روی داده است، به طوری که داده های خروجی اولیه برای فصل گذشته ، که در ماه ژوئن نشان داد، میزان برداشت اسپانیا ۵۶،۵۱۳ تن و ۲۳,۲۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۶ بوده است.

همچنین وزارت کشاورزی امریکا، محموله های بادام کالیفرنیا به اتحادیه اروپا و اسپانیا، که وارد کننده اصلی است، را متوقف نمی کند، به طوری که افزایش ۳ درصدی و بیش از ۳۰۰،۰۰۰ تن خواهد بود. این موضوع به دلیل تقاضای صنعت اروپاییان است که به تولید مواد غذایی، تنقلات و یا میان وعده و شیرینی سازی اختصاص یافته است.

در عین حال، استرالیا، سومین تولید کننده ، با ۹۰،۰۰۰ تن در فصل گذشته و ۱۰درصد بیشتر از فصل گذشته بوده است.

این گزارش همچنین نشان می دهد افزایش میزان بادام کالیفرنیا که توسط چین (۱۰۰،۰۰۰ تن) و هند (۹۵،۰۰۰ تن) وارد شده ، بیش از رقم ثبت شده در فصل گذشته و به ترتیب ۷ و ۸ درصد بوده و این افزایش به دلیل تقاضای افراد برای خوردن مواد غذایی، نوشیدنی ها و تنقلات سالم روی داده است.

این درحالی است که با توجه به تولید مغزها در جهان، اداره کشاورزی ایالات متحده انتظار دارد که تولید به ۲,۱ میلیون تن کاهش یابد؛ یک میلیون تن مربوط به چین (-۶ درصد) ، ۵۹۰،۰۰۰ تن در ایالات متحده امریکا (-۵ درصد)؛ ۱۲۰،۰۰۰ در شیلی (+ ۲.۵ درصد)؛ ۱۱۵،۰۰۰ در اتحادیه اروپا (-۱.۴ درصد)؛ ۱۱۳،۰۰۰ مربوط به اوکراین (+ ۵ درصد) و ۵۸،۰۰۰ تن در ترکیه (-۵ درصد).

گفتنی است، وزارت کشاورزی امریکا، اطلاعات مربوط به پسته را برای اولین بار در گزارش خود در مورد آجیل آورده است، اما تنها مربوط به فصل ۲۰۱۶/۱۷ (۷۷۷۰۰۰ تن، + ۵۰ درصد) و بدون تخمین برای ۲۰۱۷/۱۸ است. ایالات متحده بزرگترین تولید کننده پسته است (۴۰۷،۰۰۰ تن)، و پس از آن ترکیه (۱۵۵،۰۰۰ تن)، ایران (۱۵۳،۰۰۰ تن)، چین (۱۱۶،۰۰۰ تن) و اتحادیه اروپا (۸۹،۰۰۰ تن) قرار دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید