1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد، صادرات بخش کشاورزی در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.37 درصد افزایش و واردات در این دوره زمانی 2.3 درصد کاهش داشته است.

به گزارش روز چهارشنبهاز وزارت جهادکشاورزی، «عبدالمهدی بخشنده » میزان صادرات محصولات کشاورزی در شش ماهه نخست امسال را دو میلیون و 647 هزارتن و ارزش آن را 2 میلیارد و 314 میلیون دلار اعلام کرد.
بخشنده افزود: این میزان صادرات معادل سهم 4.48 درصد از کل وزن و 10.68 درصد از کل ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی کشور در مدت یاد شده است.
وی تصریح کرد: در این مدت بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی به لحاظ وزنی مربوط به زیربخش های زراعی با سهم 65.1 درصد، باغی با سهم 17.65 درصد و دام و طیور با سهم 15.66 درصد بوده است.
به گفته بخشنده، بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی کشور به لحاظ ارزشی به زیر بخش های باغی با سهم 39.49 درصد، دام و طیور با سهم 28.27 درصد و زراعی با سهم 26.53 درصد تعلق دارد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهادکشاورزی پنج قلم عمده محصول کشاورزی صادراتی به لحاظ ارزشی را پسته با پوست به ارزش 263 میلیون دلار، هندوانه 96 میلیون دلار، رب گوجه فرنگی 91 میلیون دلار، پنیر 84 میلیون دلار، ماست 83 میلیون دلار و مغز پسته تازه یا خشک 81 میلیون دلار عنوان کرد.
بخشنده درباره صادرات محصولات باغی در6 ماه نخست امسال تصریح کرد: در این مدت 467 هزار تن محصولات باغی به ارزش 914 میلیون دلار از ایران صادر شده است.
وی با بیان این که در این مدت 414 هزارتن محصولات دام و طیور به ارزش 654 میلیون دلار از کشور صادر شده است، گفت: در این زیر بخش، بیشترین میزان صادرات مربوط به محصولات لبنی با 212 هزار و 880 تن، خوراک دام با 81 هزار و 350 تن و گوشت و احشای خوراکی با منشا حیوانی بیش از 41 هزار تن بوده است.
معاون وزیر جهادکشاورزی درباره صادرات بخش زراعی گفت: در این مدت یک میلیون و 723 هزارتن محصولات زراعی به ارزش 614 میلیون دلار از کشور صادر شده است.
وی همچنین کل صادرات شیلاتی در مدت یاد شده را 35 هزارتن به ارزش 105 میلیون دلار اعلام کرد.

** کاهش 2.3 درصدی واردات بخش کشاورزی
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش 2.3 درصدی واردات بخش کشاورزی به لحاظ وزنی و کاهش 2.6 درصدی به لحاظ ارزشی، افزود: پنج قلم عمده وارداتی به لحاظ وزنی شامل ذرت دامی ، لوبیای سویا، سایر به صورت دانه به جز گندم دامی ، کنجاله و سایر آخال های جامد از سویا و جو به استثنای بذر بوده است.
وی پنج قلم عمده وارداتی به لحاظ ارزشی را ذرت دامی، لوبیای سویا، برنج نیمه سفید و یا کامل سفیدشده، کنجاله و سایر آخال های جامد از سویا و سایر به صورت دانه به جز گندم دامی عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید