1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاریتکمیل 60 پروژه تقویت زیرساخت های کشاورزی در گچساران، 18 طرح شهرستان باشت و 14 طرح تامین و حفاظت از آب کشاورزی این دو شهرستان از جمله این طرح هاست.
هر چند با تلاش مسئولان محلی و دولت یازدهم زمینه اجرای پروژه های بزرگی چون ساماندهی رودخانه های دیل و باشت و انتقال آب کشاورزی به سه هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی امامزاده جعفردر سه سال اخیر تکمیل شد اما دیم بودن بخش عمده ای از زمین های کشاورزی و کمبود زیرساخت های کشاورزی ضرورت توجه به تکمیل این پروژه ها را دو چندان کرده است.
طرح هایی که ایجاد اشتغال، امنیت غذایی و افزایش تولید و افزایش درآمد مردم به ویژه در مناطق روستایی از مزایای آن است.
مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: 18 پروژه کشاورزی در این شهرستان در حال اجراست.
علی مرادی افزود: این طرح ها شامل ساخت کانال آبیاری، بازسازی و مرمت ایستگاه های پمپاژ، ساخت جاده بین مزارع روستاهای، احیا و مرمت قنات ها،بهسازی کانال های آبیاری و احداث پمپاژ است.
وی بیان کرد: 21 میلیارد و 825 میلیون ریال در سال گذشته به این طرح ها اختصاص یافت که از این میزان اعتبار بیش از 13 میلیارد ریال جذب شد.
مرادی بیان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه ها 65تا 70درصد است که در صورت تخصیص بودجه این تعداد طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
کارشناس آب و خاک اداره جهاد کشاورزی باشت هم گفت: شش هزار و 353هکتار از زمین های زراعی و باغی این شهرستان تاکنون به آبیاری نوین مجهز شده است.
فرهمند رستمی افزود: از این میزان سیستم نوین اجرا شده سه هزار و 654هکتار زمین های زراعی (بارانی ) و دو هزار و 699 هکتار باغ زیرپوشش آبیاری( قطره ای) قرار گرفته است.
وی گفت: برای تجهیز هر هکتار زمین کشاورزی به آبیاری قطره ای 65 میلیون ریال کمک بلاعوض و برای هر هکتار آبیاری بارانی 50 میلیون ریال اعتبار یارانه ای پرداخت می شود.
وی ادامه داد: با اجرای دو طرح تامین آب دیگر در چالموره و چاه تلخ و غورک 700 هکتار از زمین های دیم این شهرستان به آبیاری نوین تجهیز خواهد شد.
رستمی ابراز کرد: طرح تامین آب غورک 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل این طرح 350 هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه زیر پوشش آبیاری نوین خواهد رفت.
وی ادامه داد: شش دستگاه الکتروموتور ، شش پمپ شناور و سه هزار و 700 متر خط انتقال در این طرح نصب می شود.
رستمی حجم استحصالی این پروژه را شش میلیون متر مکعب در سال اعلام کرد و گفت: در سال جاری پنج میلیارد ریال اعتبار از محل ماده 180 برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: تکمیل این طرح در استفاده بهینه از آب کشاورزی ،کاهش هزینه تولید برای بهره برداری تاثیر مستقیم خواهد داشت.
وی افزود: 420 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سیستم آبیاری نوین طرح های چالموره و چاه تلخ و غورک در این شهرستان نیاز است.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: 60 طرح عمرانی در قالب ساماندهی اراضی کشاورزی، تامین آب، افزایش تولیدات محصولات باغی ، افزایش تولیدات محصولات زراعی، کنترل و مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی و علف های هرز، ساماندهی مالکیت و صدور سند اراضی کشاورزی، امور دام، برنامه افزایش سطح پوشش خدمات ترویجی و آموزش متوسطه فنی و حرفه ای در این شهرستان در دست اجراست.
وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح ها 45 تا 95 درصد است.
رضا نژاد تصریح کرد: ساخت کانال آبیاری، اجرای سدهای خاکی، ساخت جاده و پل بین مزارع، ساخت ایستگاه پمپاژ، توسعه مکانیزاسیون محصولات زراعی، نظارت و کنترل آفات قرنطینه ای ، اصلاح و نوسازی باغ ها، تامین آب و تجهیز وسایل آبیاری، شبکه تامین آب روستاها و اصلاح و افزایش گل و گیاهان زینتی از مهمترین این طرح هاست.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: 31 میلیارد و 836 میلیون ریال از اعتبارات پروژه های عمرانی جهاد کشاورزی این شهرستان جذب شد.
علیرضا رضانژاد افزود: 46 میلیاردو 836 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، دو درصد نفت، ماده 180 و ماده 12 در سال گذشته به طرح های عمرانی جهاد کشاورزی این شهرستان اختصاص یافت.
وی بیان کرد: از این میزان اعتبارات 12 میلیاردو 508 میلیون ریال ار محل استانی، 14 میلیاردو 116 میلیون ریال از محل دو درصد نفت، 16 میلیاردو 500 میلیون ریال از محل ماده 180 و سه میلیاردو 700 میلیون ریال از محل ماده 12 برای طرح های کشاورزی این شهرستان در نظر گرفته شده بود.
رضا نژاد تصریح کرد: از این میزان بودجه اختصاص یافته افزون بر 68 درصد جذب شده است.
رضانژاد افزود: بیش از 35 هزار هکتار زمین قابل کشت در مناطق مختلف این شهرستان وجود دارد.
وی بیان کرد: از این میزان اراضی قابل کشت سالانه بیش از 28 هزار و 800 هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی می رود.
رضا نژاد ابراز داشت: شش هزار و 500 هکتار از زمین های زراعی و باغی این شهرستان تاکنون به آبیاری نوین مجهز شده است.
وی گفت: از این میزان سیستم نوین اجرا شده چهار هزار و 750 هکتار زمین های زراعی (بارانی ) و یکهزار و 750هکتار باغ زیرپوشش آبیاری( قطره ای) قرار گرفته است.
وی بیان کرد: با اجرای طرح آبیاری نوین تاکنون بیش از 580 نفر مشغول بکار شده اند.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: 21 میلیارد و 686 میلیون ریال در سال گذشته به بخش ساماندهی زمین های کشاورزی این شهرستان اختصاص یافت که از این میزان 17 میلیارد و 57 میلیون ریال جذب شد.
رضا نژاد گفت: بیش از 480 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان سال گذشته به سیستم آبیاری بارانی و قطره ای مجهز شد.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: دولت برای اجرای این میزان طرح در سال گذشته هفت میلیارد و 875 هزار ریال کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت کرد.
رضا نژاد افزود: اجرای این طرح نوین در استفاده بهینه از آب کشاورزی، کاهش هزینه تولید برای بهره برداری تاثیر مستقیم خواهد داشت.
رئیس اداره امور آب شهرستان های گچساران و باشت گفت: 14 پروژه بزرگ در حوزه آب این دو شهرستان در دست اجراست.
عارف بهگام افزود: تعمیر و تجهیز شبکه چاه های آب، ساخت بند انحرافی ناصرآباد، تامین آب اراضی دژسلیمان، ساخت بند انحرافی و کانال انتقال رودبال، تامین آب اراضی ده جلیل و تنگ انگشترک، مطالعه و تهیه طرح تامین آب نقاط مستعد دیم کشاورزی، ساماندهی رودخانه خیرآباد، ساماندهی رودخانه در روستای کل سیف الله و رودخانه دیل از عمده این پروژه های استانی در دست اجراست.
وی بیان کرد: 16 میلیاردو 828 میلیون ریال در سال گذشته از محل اعتبارات استانی به طرح های این شهرستان اختصاص یافت.
بهگام ادامه داد: از این میزان اعتبارات 9 میلیاردو 924 میلیون ریال تاکنون جذب شده است.
رئیس اداره امور آب گچساران گفت: طرح های استانی امور آب با پیشرفت فیزیکی پنج تا 98 درصد در دست اجراست.
بهگام تصریح کرد: سه طرح ملی با اعتباری بیش از 300 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی پنج تا 97 درصد در این شهرستان در دست اجراست.
بهگام اظهار داشت: از این میزان بودجه ملی اختصاصی 150 میلیارد ریال جذب شده است.
وی تصریح کرد: برای اجرای این تعداد پروژه ملی و استانی تاکنون 464 میلیارد و 583 میلیون ریال هزینه شده است.
بهگام ابرز کرد: 73 میلیارد و 600 میلیون ریال برای ادامه روند اجرایی این پروژه ها در سال 95 نیاز است.
بهگام افزود: با جذب کامل اعتبار و تکمیل طرح های در دست اجرای حوزه آب گچساران تحول چشمگیری در بخش کشاورزی و توسعه اشتغال پایدار این شهرستان ایجاد خواهد شد.
شهرستان های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت حدود 13 هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارند.
بهره برداران این دو شهرستان که در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند سالیانه 200 هزار تن محصول کشاورزی تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید