1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی در مورد آخرین وضعیت قیمت مرغ در بازار، خاطر نشان کرد: صبح امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه به صورت عمده‌فروشی در میدان بهمن 6400 تومان به فروش می‌رسد و غرفه‌های سازمان میادین تره‌بار آن را کیلویی 6590 تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌کنند.

وی از احتمال افزایش قیمت مرغ طی چند روز آینده خبر داد و گفت: از سه ماه پیش که دولت  قیمت مرغ را برای تنظیم بازار به صورت ثابت حداقل کیلویی 7100 و حداکثر 7800 تومان اعلام کرده، مرغداران با فشار و زیان‌دهی مواجه هستند، چرا که از طرف دیگر در این مدت قیمت کنجاله سویا و ذرت افزایش 25 درصدی داشته است که تأثیر آن مستقیم بر روی قیمت تمام شده مرغ و تخم‌مرغ باید لحاظ شود.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با تصریح بر اینکه اگر مرغداران زورشان به قیمت‌های ثابت دولت نرسد، قطعاً با کاهش جوجه‌ریزی و تولید مرغ ظرف یکی، دو ماه آینده مواجه خواهیم بود، اظهار داشت: قیمت واقعی تمام شده مرغ برای مصرف‌کننده باید امروز بین 8500 تا 9000 تومان در هر کیلو باشد، اما در عمل این گونه نیست.

یوسفی همچنین از مصرف‌کنندگان خواست تا به جای استقبال و خرید از مرغ‌ درشت با وزن بالا، از مرغ‌های متوسط استفاده کنند، چرا که کیفیت و طعم گوشت مرغ در وزن پایین به مراتب بهتر است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه مگر شرکت پشتیبانی امور دام، ذرت و کنجاله سویا را برای تثبیت قیمت عرضه نمی‌کند، گفت: ظاهراً قیمت جهانی این دو محصول افزایش داشته و این شرکت نیز خیلی دست و بال اش پر نیست که بازار را تنظیم نمی‌کند.

بنابر این گزارش این سخنان در حالی است که طی یکی، دو هفته گذشته شرکت پشتیبانی امور دام آگهی مناقصه خرید 200 هزار تن ذرت و کنجاله سویا از محل خارجی را منتشر کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید