1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

مدیرکل دفتر آفتکش های غیرشیمیایی و بیولوژیک سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ۲۷ تا ۲۸ هزار تن از ۳۱۹ نوع سم مختلف در کشاورزی استفاده می‌شود که متوسط مصرف آن ۵۵۰ تا ۷۰۰ گرم در هکتار است که کمتر از نرم جهانی است.

به گزارش ایاگنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، بنی عامری در مراسم رهاسازی زنبور تریکوگراما در روستای خشکرود شهرستان بابلسر، گفت: در کشور بیش از ۶۰۷ عامل خسارتزا داریم و ۳۰ تا ۳۵ درصد از محصولات توسط آفات و بیماری‌ها از بین می‌روند.

این مقام مسوول اظهار کرد: ۲۷ تا ۲۸ هزار تن از ۳۱۹ نوع سم مختلف در کشاورزی استفاده می‌شود که متوسط مصرف آن ۵۵۰ تا ۷۰۰ گرم در هکتار است که کمتر از نرم جهانی است.

وی گفت: مازندران در روش‌های کنترل آفات و استفاده از روش‌های دانش بنیان بسیار موفق عمل کرده و سطح مبارزه بیولوژیک آن از ۳۲ هزار هکتار به ۴۰ هزار هکتار افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر آفتکش های غیر شیمیایی و بیولوژیک سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه مازندران الگو و ایستگاه این روش در کشور است، اظها امیدواری کرد: این استان با توجه به کشاورزان ماهر و کارشناسان متخصص به عنوان پایلوت روش‌های دانش محور باشد.

وی وجود اکوسیستم خاص این منطقه از جمله ساحلی بودن، بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و وجود آلودگی ‌ها به دلیل مصرف سم را از عوامل مهم استفاده از روش‌های بیولوژیک در این منطقه عنوان و اظهار کرد: این طرح در سطح ۲۶۰ هزار هکتار از اراضی کشور در حال انجام است که ۴۰ هزار هکتار از این سطح در استان مازندران قرار دارد.

عامری در پایان سطح مبارزه بیولوژیک را در ایران ۵ درصد اعلام و اظهار امیدواری کرد: این سطح تا پایان امسال به ۱۰ درصد برسد.

رشد ۶۱ درصدی سطح مبارزه بیولوژیک با ساقه خوار برنج در بابلسر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به رشد ۶۱ درصدی سطح مبارزه بیولوژیک با ساقه خوار برنج این شهرستان امسال در مقایسه با سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته در ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار شالیزار این شهرستان مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج انجام شد، اما سهمیه این شهرستان در سال جاری با ۶۱ درصد رشد، به ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش یافته است.

حسن رزاقی با اذعان به اینکه یکی از اهداف کلان جهاد کشاورزی، تولید محصول سالم برای مصرف و صادرات است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این شهرستان در سال جاری اطلاع رسانی به کشاورزان برای دریافت تریکوکارت‌ها قبل از شروع مبارزه شیمیایی از طریق فروشگاه‌های عرضه سموم برای مبارزه با آفت ساقه خوار برنج و کاهش مصرف سموم است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه اولویت جهادکشاورزی خودکفایی محصولات استراتژیک است که توجه به کیفیت نیز در دستورکار این وزارتخانه قرار دارد، گفت: روش‌های کنترل غیر شیمیایی باید در اولویت قرار گرفته و مبارزه شیمیایی باید به عنوان آخرین راهکار باشد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید