1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

به گزارش خبرنگار ما گردهمایی بررسی میزان جذب انواع کودهای کشاورزی و برآورد میزان کود مورد نیاز با حضور معاون زراعت، قائم‌مقام معاون باغبانی، رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب، مدیران تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان‌ها و محققان استانی مؤسسه تحقیقات خاک و آب و جمعی از مدیران و اعضای هیأت علمی معاونت‌ها و مؤسسه برگزار شد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در ابتدا با بیان اینکه میزان جذب و مصرف کودهای هرساله با تغییرات زیادی روبه‌رو است و در برخی موارد کشاورزان و مدیران نسبت به نحوه دسترسی به کود نیز اعتراض می‌کنند، برگزاری این گردهمایی را در آسیب‌شناسی جذب و کمک به بهبود روند مصرف کود تأثیرگذار عنوان کرد.

عباس کشاورز با اشاره به ارتقاء مصرف کود از سال ۹۲ تاکنون گفت: میزان مصرف کود در کشور کمتر از نیاز خاک‌های ما است و تفاوت چشمگیری در استان‌های مختلف دیده می‌شود که باید بررسی کنیم، چرا میزان جذب در برخی موارد به‌شدت پایین آمده است.

وی خاطرنشان کرد: تنها چهار استان چهارمحال و بختیاری، گلستان، خوزستان و مرکزی بیش از ۷۰ درصد میزان کود برآوردشده برای مناطق خود را جذب کرده‌اند.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما بر مبنای برآوردهای صورت‌گرفته از سوی مؤسسه تحقیقات خاک و آب، میزان کود مورد نیاز را خریداری می‌کنیم، اما عدم رعایت میزان جذب از سوی استان‌ها و بهره‌برداران، باعث می‌شود کودهای خریداری‌شده گاهی تا دو سال در انبارها باقی بمانند که این نه‌تنها از لحاظ اقتصادی، بلکه از نظر کیفیت محصول نیز معضل محسوب می‌شود.

کشاورز با بیان اینکه درباره میزان مصرف کود دچار نظریات خاص منطقه‌ای شده‌ایم، افزود: مؤسسه تحقیقات خاک و آب در این امر صاحب‌نظر است، اما اظهارنظرهای متفاوتی که از سوی سایر کارشناسان ارائه می‌شود، در نهایت باعث رشد نامناسب مصرف کود شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه از تیرماه سال ۹۲ هیچ کودی گران نشده است، بهانه‌ای در این باره برای کاهش مصرف کود از سوی استان‌ها قابل قبول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید