1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

محمدظاهر رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایاگنا افزود: پاجوش های خرمای وارداتی به کشور دارای آفت قرنطینه ای سرخرطومی حنایی خرما هستند که می تواند آسیب جدی به نخلستان ها وارد کند.

وی اظهار کرد: برخی از باغداران در اقدامی ناآگاهانه از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس پاجوش درخت نخل وارد می کنند و با این اقدام، نخلستان خود و دیگر باغ های منطقه را در معرض آفت و بیماری ها خطرناکی قرار می دهند.
این مقام سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورت عدم اطلاع به موقع کارشناسان جهاد کشاورزی بخش گسترده ای از درختان خرما در شهرستان داراب همانند استان و شهرستان های همجوار از بین می رفت.
وی افزود: همه ساله بخش زیادی از محصولات و تولیدات کشاورزی توسط آفات و بیماریهای گیاهی و در زمان های مختلف کاشت، داشت، برداشت و پس از برداشت از بین رفته و نابود می شوند.
رحیمی ادامه داد: سالانه حدود 32 درصد از تولیدات کشاورزی مورد حمله و خسارت آفات و بیماری های گیاهی قرار می گیرند به همین دلیل حفظ نباتات جایگاه بسیار مهمی در برنامه های توسعه کشاورزی ما و اقتصاد این بخش دارد.
معاون دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی در ادامه افزایش اعتبارات قرنطینه ای، تحقیقات و پیشگیری در کشور را خواستار شد و افزود: اگر ما می خواهیم در کشور مرکبات سالم داشته باشیم باید تیم های متخصص با اعتبارات کافی برای بازدید از مزارع و باغات داشته باشیم و به کشاورزان و باغداران مشاوره و راهنمایی بدهیم که هر نوع برنامه بهبود در گروی ایجاد گسترش شبکه های مراقبت حفظ نباتات و اجرای طرح های پژوهشی گیاه پزشکی است.
عزیز اله امیری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز گفت: از باغداران می خواهیم که در صورت تمایل به ورود هرگونه محصول باغی از کشورهای دیگر حتما با خدمات جهاد کشاورزی مناطق خود در تماس باشند و مجوزهای لازم را دریافت کنند که اگر مشکلی در درختان بود بتوانیم به آنها کمک کنیم.
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان داراب نیز به خبرنگار ما گفت: یکی از اقدامات این اداره تله گذاری در باغ ها و نخلستان ها است که پس از مشاهده این آفت وارد عمل شده و از شیوع این آفت در شهرستان داراب جلوگیری کردیم.
سید احمد صدری افزود: با توجه به اینکه یک هزار و 800 هکتار از باغ های شهرستان داراب را نخلستان ها تشکیل می دهند و عمده درآمد مردم منطقه فورگ این شهرستان از این راه است، از باغداران می خواهیم که در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت با کارشناسان جهاد کشاورزی هماهنگی لازم را داشته باشند.
آفت قرنطینه ای سرخرطومی حنایی خرما یکی از خطرناک ترین آفت نخیلات است که در کشورهای حاشیه خلیج فارس شیوع پیدا کرده است.
شهرستان داراب در 225 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید