1076
آخرین خبرها
شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت جزییات اجرای طرح سایبانی برای تولید انواع سبزی و صیفی در کشور

فهرست

خبرهای استانی

به گزارش ایاگنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی علیرضا مهاجر مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از کلزا کاران گلستان که محصول شان دچار سرمازدگی شده، خواست با توجه به مساعد شدن شرایط هوا ،اراضی خود را دوباره کشت کنند.

علیرضا مهاجر اعلام کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی سرمای منهای صفر درجه تا اواسط دی ماه در استان گلستان نخواهیم داشت و کلزاکاران این استان که محصولشان دچار سرمازدگی شده می‌توانند اراضی خود را دوباره به زیر کشت کلزا ببرند.

وی با بیان این که 10 تا 15 هزار هکتار از اراضی زیر کشت کلزا در استان گلستان بر اثر سرمای شدید و زود هنگام آسیب دیده است، گفت: بذر کلزا برای این سطح از اراضی سرمازده استان گلستان،تامین شده و کشاورزان می توانند بذر مورد نیاز خود را از مرکز خدمات کشاورزی تهیه کنند.
مهاجر، کل سطح زیر کشت کلزا در استان گلستان را 46 هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه ورود جبهه سرما از سیبری به این استان و کاهش دما به منهای 15 درجه به مدت چهار روز متوالی موجب شد کلزاهای دوبرگی دچار سرمازدگی شوند، اما برای کلزاهای چند برگی مشکلی پیش نیامد.
وی ادامه داد: کلزا نسبت به سرما مقاوم است به شرط آن که سرمای منهای صفر درجه برای کلزاهای دوبرگی نداشته باشیم.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بیشتر سرمازدگی در اراضی کلزای منطقه گنبد و کلاله در استان گلستان اتفاق افتاده و قسمتی از اراضی مناطق گرمسیری استان خراسان رضوی نیز کمی دچار سرمازدگی شده، اما بقیه مناطق کشت کلزا در کشور وضع خوبی دارند.
وی تاکید کرد که کلزا در تناوب با گندم و برای پایداری این محصول کشت می شود و کشاورزان با کشت دوباره کلزا، کیفیت اراضی خود را بالا خواهند برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید