1076
آخرین خبرها
یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت

فهرست

خبرهای استانی

۳۰ - خرداد - ۱۳۹۵

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح جایگزین نخیلات این شهرستان امروز به بهر برداری رسید.
حمید فرامرزی با اشاره خسارت های خرمای مضافتی به عنوان تنها محصول شهرستان ریگان افزود: نهال درخت خرمای پیارم به جای خرمای مضافتی در این شهرستان جایگزین شد.
وی بیان کرد: طرح کشت پیارم در سطح 20 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ریگان و با 260 میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی ریگان افزود: درخت خرمای پیارم با شرایط آب و هوایی ریگان سازگاری دارد و این محصول در باغ های این شهرستان با ترویج کشاورزان کشت خواهد شد.
فرامرزی ادامه داد: کشت این نوع خرما در باغ ها و نخیلات شهرستان ریگان آغاز شده و کشاورزان به سمت کشت نوع پیارم خرما روی آورده اند.
وی اظهار کرد: یک طرح پرورش ماهیان گرمابی نیز در استخری به مساحت 600 متر مربع و اعتبار 490 میلیون ریال آغاز به کار کرده که سالانه پنج تن گوشت سفید تولید می کند.
مدیر جهاد کشاورزی ریگان با اشاره به اینکه این شهرستان تولید کننده بچه ماهیان گرمابی جنوبشرق کشور است بیان کرد: بچه ماهیان گرمابی این استخر به چند استان کشور ارسال می شوند.
فرامرزی بیان کرد: استخر های پرورش ماهی در کنار باغ ها و نخیلات احداث شده اند و کشاورزان ریگانی به پرورش ماهی نیز روی آورده اند.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون 4 استخر پرورش ماهی در ریگان و 2 استخر پرورش ماهی نیز در مناطق عشایری این شهرستان احداث شده است.
مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: دو طرح آبیاری تحت فشار در سطح 65 هکتار و با اعتبار بیش از 6 میلیارد ریال که 4 میلیارد و 680 میلیون ریال آن از محل اعتبارات دولتی تامین شده، اجرا و به بهره برداری رسیده است.
فرامرزی گفت: 85 درصد تسهیلات اجرای سیستم های آبیاری نوین به صورت بدون بازپرداخت و مابقی آورده کشاورز است.
وی اظهار کرد: با اجرای این سیستم نوین آبیاری از هدر رفت 65 درصدی آب در بافت شنی منطقه و تبخیر آن جلوگیری خواهد شد.
ریگان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی در شرق استان کرمان است که تا مرکز کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید