1076
آخرین خبرها
یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت

فهرست

خبرهای استانی

۲۳ - آذر - ۱۳۹۶

به گزارش ایاگنا «علی اکبر مهرفرد» چهارشنبه در حاشیه دهمین جشنواره و نمایشگاه محصولات ارگانیک اضافه کرد: این افراد در سال 13٩٢ می توانستند پس از ثبت سفارش تا ۶ ماه واردات داشته باشند و حتی تا ۶ ماه پس از آن نیز قابل تمدید بود.

وی ادامه داد: البته اکنون این کالا به گمرک وارد شده اما تاکنون ترخیص نشده است.
مهرفرد یادآوری کرد: از سال 13٩۴ واردات گندم های خوراکی ممنوع شد و فقط گندم دوروم خاصه پاستا و ماکارونی وارد می شد که آن هم از سال 13٩۶ ممنوع شد.

**ورود موقت گندم به شرط صادرات آزاد است
این مسئول تصریح کرد: ورود موقت گندم با قیمت های بین المللی و فرآوری و صادرات آن آزاد است و منعی ندارد.
وی اضافه کرد: این افراد حتی درصورت ورود موقت گندم نیز باید با مراجعه به بانک مرکزی مبلغ ارز آن زمان را با نرخ ارز امروز مطابقت دهند.

** برنامه صادراتی برای مازاد سیب
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی گفت: با مازاد تولید سیب روبروییم که برای صادرات آن تلاش داریم.
مهرفرد درباره علت افزایش قیمت نهاده های دامی و به تبع آن گرانی مرغ و تخم مرغ اعلام کرد: افزایش قیمت ارز و تغییر قیمت جهانی برخی کالاها محدودیت هایی در پی داشته که موجب افزایش قیمت نهاده های دامی در بازار مصرف شده است.
وی ادامه داد: مکاتباتی با بانک مرکزی داشته ایم تا بدون محدودیت درباره نهاده های دامی ارز تخصیص داده شود، به واردکنندگان نیز ابلاغ کرده ایم نهاده ها را با قیمت های مناسب ارایه کنند.
«در ابلاغی به شرکت پشتیبانی امور دام قرار شد نهاده های دامی بدون واسطه، به هر اندازه و با قیمت مناسب در اختیار تشکل ها قرار می گیرد».
به گفته مهرفرد، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است تا این محصولات با قیمت مناسب عرضه شوند و وارد کنندگان بتوانند از این محل بخشی از هزینه های خود را تامین کنند و از محل فروش نیز درصدی سود ببرند.
وی تصریح کرد: به شرکت های مباشر از جمله شرکت پشتیبانی امور دام نیز ابلاغ کرده ایم تا بدون واسطه و به میزان لازم نهاده در اختیار تشکل های تولیدکننده قرار دهند تا قیمت ها در بازار به تعادل برسد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: اگر دلایل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ منطقی باشد، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان روی قیمت ها تجدید نظر خواهند کرد.

**ممنوعیت ثبت سفارش واردات برنج، به طور موقت است
وی درباره ممنوعیت ثبت سفارش برنج خارجی و افزایش قیمت این نوع برنج در بازار داخلی گفت: ثبت سفارش برنج به طور موقت ممنوع است.
به گفته وی، نیاز مصرفی برنج کشور در سال حدود سه میلیون تن است که حدود ٢.٢ میلیون تن آن از تولیدات داخلی و ٨٠٠ هزارتن از محل واردات تامین می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در اموربازرگانی افزود: در پنج ماهه نخست امسال به همین میزان برنج وارد کشور شد.
وی با تاکید براین که برنج تولید داخل و وارداتی به میزان کافی در کشور وجود دارد و کمبودی نداریم اظهارداشت: بخشی از مشکلات بازار فعلی مربوط به نظام توزیع است و اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم.
مهرفرد تصریح کرد: پس از نتیجه بررسی ها ممکن است دوباره ثبت سفارش را برقرار کنیم یا توقف آن را ادامه بدهیم.
این مسئول گفت: تلاش داریم مشکل موجود در نظام توزیع را برطرف کنیم، البته نظام توزیع در مسئولیت اصناف و اصناف هم تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت است که باید با همکاری هم این مشکل را حل کنیم.

** میوه شب عید تامین است
مهرفرد اظهارداشت: امسال میوه شب عید تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سالهای گذشته به دلیل سرمازدگی مشکلاتی داشتیم امابه نظر می رسد امسال با مشکلی روبرو نشویم.
وی تاکید کرد تولیدات کشاورزی تحت تاثیراقلیم و حوادث غیرمترقبه مثل سرمازدگی، تگرگ و بارندگی است.
به گزارش ایرنا، دهمین جشنواره و نمایشگاه تولیدات ارگانیک از بیست و دوم آذرماه تا اول دی‌ماه به مدت ١٠ روز در بوستان گفت‌وگوی تهران برگزار می‌شود.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت ٩ تا ٢١ میزبان علاقه مندان است.
هیات استانداردهای ملی ارگانیک امریکا «کشاورزی ارگانیک» را نظام مدیریت تولید اکولوژیکی تعریف کرده است که به تقویت و گسترش تنوع زیستی و چرخه های بیولوژیکی و فعالیت های بیولوژیکی خاک می پردازد.
این نظام بر پایه کمترین بهره برداری از نهاده های خارج از مزرعه و نیز اقدام های مدیریتی برای بازسازی نگهداری و تقویت توازن اکولوژیکی بنا شده است.
از 196 کشور دنیا، 179 کشور به کشت ارگانیک دست زده اند.
بر اساس آخرین آمار نهادهای بین المللی، در سال ٢٠١۶ گردش مالی محصولات ارگانیک 90 میلیارد بود و پیش بینی می شود در سال ٢٠١٧ از مرز ١٠٠ میلیارد دلار بگذرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید