1076
آخرین خبرها
یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی نگاهی به وضعیت بازار گوشت

فهرست

خبرهای استانی

۲۶ - آذر - ۱۳۹۶

با حمایت‌های سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه کشور تاکنون رقم ۵۰۰ میلیارد تومان از خسارت‌های مربوط به کشاورزانی که محصول شان را بیمه کرده بودند، پرداخت شده است.

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با ایاگنا درباره وضعیت خسارت‌های سال جاری گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان بابت بدهی‌های معوقه صندوق بیمه محصولات کشاورزی دریافت و به خسارت‌دیدگان پرداخت شد و بدین‌ترتیب کل خسارت سال گذشته پوشش داده شد.

محمدابراهیم حسن‌نژاد افزود: پرداخت خسارت‌های مربوط به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان امسال به‌صورت ویژه بود، به‌گونه‌ای که تا مهرماه سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به مرغداران پرداخت شد.

وی بیان کرد: از آنجا که پرداخت غرامت به خسارت‌دیدگان در سال‌های اخیر با تأخیر روبه‌رو بوده است، بیمه سال آینده بهره‌برداران بخش کشاورزی را بدون پرداخت حق بیمه از سوی کشاورزان صادر کردیم تا طلب آن‌ها از این طریق تهاتر شود.

حسن‌نژاد ادامه داد: ما به‌عنوان شرکت صندوق بیمه از محل حق بیمه‌ها خسارت‌های مربوطه را پرداخت می‌کنیم و از آنجا که ۷۰ درصد حق بیمه از سوی دولت و ۳۰ درصد از سوی کشاورزان پرداخت می‌شود، بدین‌ترتیب هنوز از محل دولت مبلغی به این صندوق پرداخت نشده است.

وی عنوان کرد: دولت دارای مشکلات اعتباری است، به‌گونه‌ای که به‌تازگی توانسته است پول گندمکاران را تسویه کند؛ بنابراین صندوق بیمه نیز تلاش می‌کند تا بدین‌ترتیب شرمنده کشاورزان نشده و حق بیمه‌ای را بابت سال آینده از آن‌ها دریافت نکند.

صدور بیمه‌نامه برای بیش از ۱۹ میلیون قطعه طیور تاکنون

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی یادآور شد: در سال جاری بخشی از غرامت‌های مربوط به محصول کلزا پرداخت شده و خسارت‌های مربوط به آنفلوآنزا نیز تاکنون به مرغداران آسیب‌دیده پرداخت شده است.

حسن‌نژاد تأکید کرد: صدور بیمه‌نامه‌هایی که قرار است از طریق تهاتر اعمال شود، در حوزه زراعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار بوده که پیش‌بینی می‌شود روزانه ۵۰ هزار هکتار اضافه شود و به چهار میلیون هکتار برسد.

وی خاطرنشان ساخت: در حوزه باغبانی نیز برای ۲۷ هزار هکتار باغ بیمه‌نامه صادر شده که پیش‌بینی می‌شود به ۵۰۰ هزار هکتار برسد.

حسن‌نژاد اضافه کرد: بیمه در حوزه دام و طیور متفاوت بوده و همزمان با پرداخت حق بیمه از سوی مرغداران انجام می‌شود که در این زمینه نیز تاکنون برای بیش از ۱۹ میلیون قطعه بیمه‌نامه صادر شده است.

از بین رفتن کل محصولات کشاورزی با بیمه ارزان پا به عرصه گذاشت

قائم‌مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی از ایجاد بیمه جدید با قیمت پایه برای کشاورزان کم‌بضاعت خبر داد و اظهار کرد: این بیمه در زمانی پرداخت غرامت می‌کند که کل محصول کشاورزان از بین برود و در مقابل بهای کمی بابت حق بیمه از بهره‌برداران دریافت می‌شود.

به گفته حسن‌نژاد، برای کاهش محصول، بیمه پایه نمی‌تواند مبلغی را به بهره‌برداران پرداخت کند و تنها در زمان از بین رفتن کل محصول غرامت پرداخت می‌کند.

وی در پایان درباره خسارت‌های پرداخت‌شده به زلزله‌زدگان کرمانشاه و شهرستان‌های اطراف گفت: در هشت شعبه استان کرمانشاه، بیمه‌گذار صندوق بیمه محصولات کشاورزی وجود دارد که تاکنون حدود چهار میلیارد تومان خسارت به این بهره‌برداران پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید